رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در سفری رسمی برای بررسی راه‌های تحقق صلح و تقویت امنیت و ثبات در منطقه عازم روسیه شد تا با مقامات این کشور دیدار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «عیدروس قاسم الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن به دعوت دولت روسیه امروز (یکشنبه) در راس یک هیئت عالی رتبه عازم مسکو، پایتخت روسیه شد.

براساس بیانیه شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات است، الزبیدی و هیئت همراه وی در سفر خود از برخی مراکز تخصصی علمی بازدید و با تعدادی از مقامات روسی در دولت، سنا و مجلس نمایندگان (دوما) دیدار می‌کنند. در این دیدار‌ها درباره پرونده‌های مورد اهتمام طرفین، راه‌های دستیابی به صلح و تقویت امنیت و ثبات در جنوب یمن و منطقه، به روشی که مطابق با خواسته‌های مشروع مردم جنوب باشد، بحث و تبادل نظر می‌کنند.

پیش از این، نائب رئیس اداره امور خارجه شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرده بود که هیاتی از شورا برای بحث درباره اوضاع این کشور در میان تأخیر در اجرای توافق میان شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی، روز یکشنبه وارد مسکو می‌شود.

این مقام انتقالی جنوب در بیانیه‌ای گفت: سفر این هیئت به دعوت دولت روسیه انجام خواهد شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که اختلافات میان شورای انتقالی و دولت مستعفی افزایش یافته است و شورای انتقالی جنوب یمن طی یک هفته دو بیانیه در اعتراض به تعیین برخی افراد از جانب منصور هادی منتشر و در آن‌ها تهدید کرد که هر تصمیم دولت مستعفی که بدون رایزنی با شورای انتقالی اتخاذ شود را اجرا نخواهد کرد.

شورای انتقالی که از حدود یک سال و نیم پیش در عرصه نظامی به طور کامل بر شهر عدن پایتخت موقت یمن مسلط بوده است هم اکنون دستور‌های منصور هادی برای تعیین رئیس جدید در شورای مشورتی را نمی‌پذیرد و از ائتلاف سعودی می‌خواهد به عنوان طرف ناظر توافق ریاض، به وظایف خود عمل و برای لغو تصمیم‌های منصور هادی اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار