استاندار کرمانشاه:

نیازمند توسعه اشتغال در مرز هستیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به زندگی ۲۵ هزار خانوار در نوار مرزی این استان گفت : نیازمند توسعه اشتغال در مرز برای بهبود معیشت مرزنشینان هستیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در ۳۷۰ کیلومتر مرز استان ۲۵۰ هزار خانوار زندگی می‌کنند که عموما فقیر هستند و اگر فکری برای آنان نکنیم به کوله بری و کار‌هایی از این دست مشغول می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه باید بدون شک راهکاری برای برون رفت از این مشکل داشته باشیم، گفت : وزارت تعاون تسهیلات ارزان قیمت ویژه‌ای برای طرح‌های اشتغالزایی در نوار مرزی اختصاص دهد تا بتواند راهکاری برای برون رفت از مشکل کوله بری باشد.

بازوند افزود: به جز وزارت تعاون، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت نیز تاکنون برای اعطا تسهیلات اشتغالزایی در نقاط مرزی کرمانشاه دست به اقدام زده اند.

او با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دالاهو در ساخت صنایع دستی تنبور و چاقو افزود: از وزارت تعاون تقاضا داریم که تسهیلاتی را نیز برای کارگاه‌های صنایع دستی این شهرستان در نظر بگیرد.

استاندار کرمانشاه در رابطه با پروژه‌های شرکت شستا در کرمانشاه ادامه داد: چندین سال است که قصد فعال کردن ۲ کارخانه کاغذ این شرکت در کرمانشاه را داریم، اما متاسفانه تعیین تکلیف نمی‌شود.

بازوند افزود: ۲ توافق برای انجام گاوداری ۶ هزار راسی را به صورت جداگانه با شستا و بنیاد مستضعفان داشتیم که بنیاد مستضعفان طرح خود را به بهره برداری رساند، اما شستا کماکان در حال تجهیز کارگاه است.

او گفت: ما در بحث تعاونی‌های مسکن مهر با مشکل روبه رو شده ایم از این رو از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم این مشکل را برطرف کند.

استاندار کرمانشاه افزود: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختیارات را به زیرمجموعه‌های استانی خود اعطا کنند تا بتوانیم راحت‌تر برای فعال کردن واحد‌های راکد و نیمه فعال اقدام کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار