برگزاری جشنواره عکاسی و نقاشی ققنوس در مشهد

با هدف حمایت از پرندگان شهر مشهد، اولین جشنواره عکاسی و نقاشی "ققنوس" در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: حضور پرندگان در محیط‌های شهری همواره یکی از مهمترین معیار‌های زیست پذیری کلان شهر‌های دنیا بوده است و کلان شهر مشهد نیز همانند بسیاری از کلانشهر‌های توسعه یافته دنیا، طی سال‌های اخیر به منظور حمایت از پرندگان شهری، اقدامات شاخصی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به نصب آشیانه، دانخوری و آبخوری پرندگان در نقاط مختلف شهری و بوستان‌های شاخص سطح شهر اشاره کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد، این سازه‌ها به طور مطلوبی توسط پرندگان شهری مورد استفاده قرار گرفته است.

او افزود: گسترش جمعیت پرندگان در محیط‌های شهری به دلیل اثرات مثبتی که این پرندگان در مبارزه بیولوژیک با بسیاری از آفات دارند، می‌تواند در کاهش استفاده از سموم شیمیایی، موثر واقع شود.

 معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: هدف از برگزاری، اولین جشنواره عکاسی و نقاشی "ققنوس"، حمایت از پرندگان شهر مشهد و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به مزایای حضور این مخلوقات پروردگار در محیط‌های شهری است.

یعقوبی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش عکاسی و نقاشی با موضوعات کبوتر حرم، حمایت از پرندگان به ویژه در روز‌های سرد زمستانی و پرندگان شهر مشهد برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: علاقه‌مندان در بخش عکاسی در دو سطح حرفه‌ای و موبایلی و در بخش نقاشی در دو سطح بزرگسالان و کودکان، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۵فروردین ماه سال۱۴۰۰ خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه نامه شرکت در جشنواره و نحوه ارسال آثار، به آدرس اینترنتی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مراجعه کنند.
 
انتهای پیام// ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار