هشدار هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید به فارس

سامانه بارشی جدید از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه وارد استان فارس می‌شود.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر شنبه ۱۸ بهمن ماه به استان فارس، اظهار کرد: این سامانه با وزش باد شدید، بارش باران، رگبار، رعد و برق و برف همراه است.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی در روز شنبه ۱۸ بهمن ماه نیمه شمالی، غربی و مرکز استان فارس را فرا می‌گیرد، ادامه داد: در روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه بارش پراکنده برف، باران و وزش باد شدید نیمه شمالی را در بر می‌گیرد و مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان شاهد بارش باران خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: این سامانه بارشی بعد از ظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ماه از استان فارس خارج می‌شود.

قطره سامانی اضافه کرد: این سامانه موجب لغزندگی جاده ها، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی می‌شود و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

او با بیان اینکه از سفر‌های غیرضروری و رفتن به ارتفاعات پرهیز شود، گفت: همچنین محکم کردن سازه‌های موقت، محلول پاشی، سم پاشی و دیگر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۶:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از خبر خوبتون . بارش بارون موجب سرزندگی می شه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
امسال بارش ها کم بود امیدوارم در این مدت باقی مانده پایان سال بارندگی خوبی داشته باشیم. صفحه قبلی سایت بهتر بود صفحه جدید خیلی سفیدی دارد.
آخرین اخبار