وزیر راه و شهرسازی:

بدون وابستگی باید اقدام به ساخت واگن مسافری کنیم

اسلامی گفت: در حوزه ساخت واگن باری توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم و در عرصه واگن مسافری هم باید بدون وابستگی اقدام به ساخت کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در  مراسم افتتاح پروژه‌های دهه فجر با بیان اینکه راه‌آهن در هر شرایطی از کشور به صورت کاملاً مجاهدانه و خاضعانه در خدمت ملت بوده است، گفت: شرکت راه‌آهن در این ایام یک لحظه از تلاش بر نداشته است و اقدام راه آهن تاریخ‌ساز بوده و باعث شده روز‌های خوبی رقم زده شود.

او ادامه داد: موضوع با اهمیت برای همه ما در این ایام آن است که درک و افتخار کنیم که کشور ما زیر سلطه بیگانگان نیست و از حیطه استکبار با قدرتمندی خارج شده است و همواره پایه‌های پیشرفت را مستحکم‌تر می‌کند و شرایط اقتصادی که در این سال‌ها به بهانه تحریم به وجود آمده و ما نباید اجازه دهیم که تحریم‌ها و همچنین اخباری که ناشی از تحریم است و نشریه‌های ضد انقلابی منتشر می‌کنند ذهن ما را نسبت به حقیقت انقلاب مخدوش کند.


بیشتر بخوانید


اسلامی بیان کرد: کشور مملو از نیرو‌های دانشمند است و ما ظرفیت زیادی در این بخش داریم که هر کدام از آن‌ها یک دستاورد به شمار می‌رود.

گام برداشتن در حوزه ریلی هرروز بهتر از گذشته است

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: برگزاری این مراسم برای ما یک افتخار است و امروز شاهد آن بودیم که به صورت تجمعی ۱۰۵ پروژه ریلی را افتتاح کردیم و نباید فراموش کنیم که اکثر آن‌ها پیش از این یک نوع وابستگی به کشور‌های خارجی داشته و تحریم‌های ظالمانه که در این حوزه ایجاد شد ما را از دستیابی به این فناوری‌ها محروم کردند، اما ما توانستیم این اقدام را با تجهیزات و با همت نیرو‌های خدمتگذار انجام دهیم و بدون وابستگی به کشور‌های خارجی فراهم کنیم و در آینده هم گام‌های محکمتری را در این حوزه خواهیم برداشت‌.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کشور‌های خارجی نتوانستند در این مسیر ما را شکست دهند و آن‌ها تلاش کردند با هدف قرار دادن نیرو‌ها و صنایع مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورند، اما راه آهن با تلاش خود و اقدامات جهادگرانه تمامی برنامه‌های آن‌ها را تغییر داده و نسبت به گسترش و مقاوم سازی زیربنا‌های کشور در این عرصه موثرتر عمل کرده است.

اسلامی بیان کرد: تمام توسعه و اقدامات خود را یکی پس از دیگری‌ مستحکم تر در این حوزه برمی‌داریم و امروز روان‌تر و گسترده‌تر ما توانستیم گام‌های توسعه را برداریم و آینده روشنی در این حوزه برای ما رقم خورده است.

اسلامی تصریح کرد: توسعه ایمنی و توسعه و گسترش سیر و حرکت این قطار با سرعت بالاتر و با اتصال به مراکز بار که یکی از اهداف ما بوده است و باعث شده  که راه آهن اقتصادی‌تر شود تا ما شاهد بازگشت سرمایه در این بخش باشیم.

اسلامی تاکید کرد: اتصال به مرکز بار و اتصال افزایش قطار سیر و حرکت و کمک کردن به بالا بردن رشد اقتصادی یکی از این اقدامات بوده،  به طوری که ما امروز شاهد خودکفایی در تولید واگن باری و مسافری هستیم که این خود یک حرکت خود کفایی در این عرصه به شمار می‌رود.

او توضیح داد: ما در حوزه واگن مسافری و لوکوموتیو کشور نباید هیچ گونه وابستگی به خارج داشته باشیم و باید این اهداف از طریق رقابت با سایر سازندگان به مرحله اجرایی برسد.

اسلامی اظهار کرد: ما باید گام‌های مستحکم تری را در این حوزه برداریم و تمامی این اقدامات با همت هیئت مدیره راه‌آهن انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این ایام مرکز جهادی پیشرفت که زمینه ساز رشد نخبگان است با پیشبرد اهداف توسعه ما از طریق مسئله یابی و حل مسئله و با توجه به ظرفیت داخلی کشور زمینه ساز توسعه بهره‌وری و توسعه ویژه راه آهن می‌شود.

اسلامی در پایان گفت: سیستم‌های مدیریتی و توسعه راه‌آهن نمونه معیار پیشرفت است که نباید متوقف شود و باید با تلاش خود بتوانیم آن‌ها را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار