پوشش۱۶۶ هزار نفری بیمه کشاورزان در خراسان رضوی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر در این استان زیرپوشش این بیمه قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیشترین جمعیت مشمول بیمه این صندوق را داراست و هم اکنون از نظر تعداد بیمه شده رتبه دوم کشور را بعد از آذربایجان شرقی دارد.

او با بیان اینکه این استان بیشترین جمعیت روستایی را در کشور دارد، افزود: طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی و بیش از ۳۳۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این استان هستند که نشان از ظرفیت بسیار جمعیت مشمول بیمه این صندوق در کنار سایر ظرفیت‌ها از جمله زنان سرپرست خانوار، رانندگان و هنرمندان صنایع دستی دارد.

بیشتر بخوانید

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی ادامه داد: شعار این صندوق "هر خانوار حداقل یک بیمه شده" است، زیرا با زیرپوشش قرار گرفتن دست کم یک نفر در هر خانوار سایر اعضا نیز ترغیب به قرارگرفتن در زیرپوشش این صندوق می‌شوند.

کاظمی بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۲ هزار و ۶۳۴ خانوار از خدمات صندوق و تعهدات آن در حوزه بازنشستگی پیش از موعد، از کارافتادگی و امثال آن بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: ضریب پوشش این صندوق در سبزوار، بجستان و فیروزه به ترتیب بیشترین ضریب در این استان است و کمترین ضریب پوشش این صندوق در استان نیز مربوط به شهرستان‌های باخرز و زاوه می‌باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی تاکید کرد: هدف گذاری امسال پوشش بیمه حدود ۲۴ هزار خانوار در این استان است که با توجه به اختیاری بودن آن، لازمه افزایش پوشش این بیمه، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.