بیش از ۱۶۴هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه روستایی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: ۱۶۴هزار و ۴۰۰خانوار روستایی در استان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

محمود کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی در حاشیه جلسه بیمه روستائیان و عشایر در تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: هم اکنون ۱۱هزار و ۷۰۰خانوار در استان از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

او افزود: امسال اولین گروه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر  خراسان رضوی با سابقه ۱۵ سال پرداخت حق بیمه، به بازنشستگی نائل می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری خراسان رضوی ادامه داد: این استان با ۵۱۶هزار روستا بصورت میانگین ۳۲درصد بیمه شدگان روستایی کشور را به خود اختصاص داده و از نظر تعداد بیمه شدگان رتبه دوم کشور و از نظر ضریب پوشش رتبه ۱۵کشور را به خود اختصاص داده است.

کاظمی بیان کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهر‌های زیر۲۰هزار نفر می‌توانند بیمه اجتماعی روستایی و عشایری شوند.

او تصریح کرد: این صندوق در ۱۴  سال گذشته با اطلاع رسانی گسترده سعی در تشویق خانواده‌های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایر کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری خراسان رضوی تاکید کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می‌شود.
 

۸۱۲ خانوار در تربت حیدریه زیر پوشش بیمه روستایی هستند

 
یوسفی معاون فرماندار تربت‌حیدریه هم در این جلسه گفت: هم اکنون ۸۱۲ خانوار این شهرستان زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

او افزود: از این تعداد ۳۸۳ خانوار در حال حاضر از مستمری بازنشستگی ماهیانه صندوق اجتماعی روستایی و عشایر استفاده می‌کنند.

معاون فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد:  پرداخت دو برابر سهم بیمه شده از سوی دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده به صندوق‌های بیمه گر و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.