بهره برداری از ۱۲ طرح در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر

به مناسبت دهه مبارک فجر، ۱۰ طرح عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی و دو طرح دامپروری در کاشمر و تایباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن سیاح فرماندار تایباد گفت: این طرح ها شامل دو کیلومتر راه روستایی شمس آباد، پل جاده روستایی فیض آباد، مزرعه ۴۰۰ قطعه ای پرورش شترمرغ، مدرسه شش کلاسه، کلنگ زنی مدرسه سه و شش کلاسه روستای خیرآباد، المان شهدای گمنام شهر مشهدریزه، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهر مشهدریزه، یک خانه پزشک و پل باکسی روستای جوزقان می‌باشند.

او افزود: طرح‌هایی که در دهه فجر امسال در تایباد بهره‌برداری شدند در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، خدماتی و صنعتی اجرا شده و مهمترین آنها گازرسانی و روشن شدن مشعل گاز در ۱۱ روستای بخش مرکزی این شهرستان است.

فرماندار تایباد ادامه داد: از دیگر طرح های آماده افتتاح در تایباد مراکز آموزشی و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی است و طرح های حوزه کشاورزی، اقتصادی و برخی از پروژه های خیرساز از دیگر پروژه های این شهرستان هستند.

سیاح بیان کرد: همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی در تایباد اجرا می شوند و ۳۷ طرح عمرانی، خدماتی و اشتغال زایی در این شهرستان مرزی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسند.

افتتاح ۲پروژه درکاشمر

در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی گاوداری ۵۰۰ راسی و سردخانه زیر صفر کشتارگاه طیور خادم الرضا در کاشمر افتتاح شد.

محمد شجعی مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت: درگذشته برای تامین مرغ منجمد به اجبار باید تولید خود را برای ایجاد رفع نیاز به شهرستان سرخس ارسال می‌کردیم که با افتتاح این سردخانه این مشکل برطرف شده است.

او افزود: برای این سردخانه بیش از ۷میلیارد تومان از طرف بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر ادامه داد:همچنین برای ساخت گاوداری ۵۰۰ راسی بیش از ۱۲میلیارد تومان هزینه شده است کا قابلیت تولید ۲۲تن شیر در روز را دارد.

افتتاح دو پروژه جاده ای در شهرستان مرزی سرخس

بهره برداری از ۱۲ طرح در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر
سید جواد احمدی رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای سرخس گفت: پل روستای پسکمر بین دو دهستان بخش مرزداران قرار گرفته و شهروندان از آن جهت عزیمت به مشهد استفاده میکردند که در پی بارش شدید باران و سیلاب تخریب شده بود لذا برای تسهیل در عبور و مرور روستاییان بازسازی مجدد در دستور کار قرار گرفت.


اوبا بیان اینکه پل روستای پسکمر در مسیر سد دوستی قرار دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: این پروژه با مشخصات هفت دهنه ( سه در چهار متر ) با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان افتتاح گردید.


او در رابطه با دیگر پروژه جاده ای اداره راه و ترابری سرخس افزود: راه روستایی آبدراز از سال 89 آغاز شده بود که به دلیل کمبود اعتبار بعد از هشت سال مورد بهره برداری قرار گرفت.


رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای سرخس ادامه داد: طول این پروژه پنج کیلومتر است که امسال برای انجام آن نزدیک به سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در دهه فجر افتتاح شد.

انتهای پیام/ /ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.