بازداشت عضو برجسته حماس در شمال کرانه باختری

نیرو‌های رژیم صهیونیستی یک عضو ارشد حماس را در شمال کرانه باختری بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، نیرو‌های رژیم اشغالگر قدس روز گذشته خالد الحج، عضو برجسته حماس را در شهر جنین در شمال کرانه باختری بازداشت کردند.

همسر الحج به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای صهیونیست به خانه ما در محله الجبریات حمله کردند و شوهرم را بدون هیچ دلیل مشخصی بازداشت کردند.

الحج پنجاه و پنج ساله بار‌ها دستگیر شده و در مجموع ۱۵ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است. او آخرین بار کمتر از یک سال پیش آزاد شد.

رژیم صهیونیستی ده‌ها عضو حماس از جمله وزیران سابق دولت مستعفی حماس، قانونگذاران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و اعضای اتحادیه‌ها را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کرده است.

حماس این کار را یک کمپین هماهنگ برای اخلال در انتخابات می‌داند که قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز ۲۱ ماه مه را برای انتخابات پارلمان و روز ۳۱ ژوئیه را زمان برگزای انتخابات ریاستی اعلام کرده بود. بسیاری بار رکود مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۳ به این سو و اختلافات حل نشده میان جنبش فتح و حماس را متوجه رئیس فعلی تشکیلات خودگردان می‌دانند.

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده بود جهاد تصمیم گرفته که در انتخاباتی تحت پوشش توافقنامه اسلو که حقوق و اصول ثبات مردم فلسطین را پایمال می‌کند، شرکت نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار