مراجع تقلید درگذشت آیت الله ضیاءآبادی را تسلیت گفتند

آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی ارتحال استاد فقید حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیات لطف الله صافی گلپایگانی ، سید محمدعلی علوی گرگانی و حسین نوری همدانی   از مراجع عظام تقلید در پیام های جداگانه ارتحال آیت الله سید محمد ضیاءآبادی مفسر قرآن و استاد اخلاق حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت آیت‌الله  صافی گلپایگانی 

متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت درگذشت عالم ربّانی آیت‌الله ضیاء آبادی به این شرح است:

مراجع تقلید درگذشت آیت الله ضیاءآبادی را تسلیت گفتند

باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم جلیل القدر، روحانی وارسته، آیت‌الله آقای حاج سیّد محمّد ضیاء آبادی (ره) موجب تأثر و تأسف گردید.

شخصیت بزرگواری که عمر مبارک خود را در اعتلای کلمة الله و ترویج و تبیین و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام سپری نمود.

ایشان با حُسن سلوک با مردم و حضور مستمّر و طولانی خویش در محراب امامت جماعت و در جایگاه والای وعظ و ارشاد در مقام مفسّر قرآن و معلّم اخلاق و مبیّن مباحث رفیع امامت و ولایت با تشکیل مجالس مذهبی و محافل دینی، آحاد مردم و به خصوص جوانان را بهره‌مند می‌نمود.

ده‌ها کتاب ارزنده تفسیری، اعتقادی و اخلاقی از آثار جاودانه آن فقید سعید است.

اینجانب با تسلیت این ضایعه مؤلمه به حوزه‌های علمیه و تربیت شدگان و ارادتمندان آن مرحوم و بیت مکرّم، علوّ درجات و حشر و نشر ایشان را با اجداد طاهرینش علیهم‌السلام از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی


متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بمناسبت ارتحال عالم ربانی آیت الله حاج سید محمد ضیاء آبادی به این شرح است:

مراجع تقلید درگذشت آیت الله ضیاءآبادی را تسلیت گفتند

باسمه تعالی


خبر درگذشت عالم خدوم و مردمی، مفسر قرآن و معلم اخلاق حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد ضیاء آبادی رحمه الله موجب تأثر و تألم گردید.


ایشان در عمر با برکت خود در راه خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و ترویج معارف دینی در قالب تألیف کتب تفسیری و اخلاقی کوشا بوده و با اخلاق حسنه نمونه عالمی وارسته بودند. جلسات تفسیر آن عالم پارسا موجب هدایت قلوب شیفته قرآن و اهل بیت علیهم السلام بوده است.


اینجانب این ضایعه را در درجه اول به محضر امام زمان علیه السلام همچنین به حوزه‌های علمیه و ارادتمندان و شاگردان و به بیت محترم ایشان تسلیت گفته و مغفرت و رحمت الهی را برای آن عالم بزرگوار از خداوند مسئلت می نمایم. 

پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی 

 متن پیام تسلیت حضرت آیت الله نوری همدانی در پی ارتحال آیت الله ضیاء آبادی رحمت الله علیه به این شرح است:


مراجع تقلید درگذشت آیت الله ضیاءآبادی را تسلیت گفتند


ارتحال عالم متقی آیت الله ضیاء آبادی رحمت الله علیه موجب تأسف و تأثر گردید.


آن مرحوم با بهرمندی از قرآن کریم و روایات حضرات معصومین «علیهم السلام» تبلیغات فراوانی را برای هدایت مردم متدین نمودن والحمدلله وجود با برکتی داشته اند.


اینجانب درگذشت این روحانی مردمی و خدمتگذار را به ارادتمندان و حوزه علمیه تهران و خانواده مکرمشان تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله  ضیاء‌آبادی استاد اخلاق و تفسیر قرآن کریم شامگاه دوشنبه این هفته دعوت حق را لبیک گفت. این عالم اخلاق و مفسر بزرگ شیعه در سال ۱۳۰۷ در ضیا ءآباد قزوین متولد شد.

این عالم برجسته که از علمای بنام استان قزوین بود، در نزد اساتید بزرگی همچون آیت‌الله سید حسین بروجردی، آیت الله سده‌ی اصفهانی، امام خمینی (ره) و آیت‌الله سید محمد حسین طباطبایی تحصیل کرده بود.

او از سال ۱۳۴۰ در تهران ساکن شد. آیت‌الله ضیاء‌آبادی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران بود و مشتاقان زیادی داشت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.