سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه ای:

حاج قاسم تربیت شده مکتب زورخانه است

مهرعلی باران چشمه گفت: سردار دل‌ها تربیت شده مکتب زورخانه است و این نشان می دهد، بسیاری راه و روش‌ها را می‌توان در زورخانه‌ها یاد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح زورخانه خاتون آباد شهربابک، ضمن تشکر از دست اندرکاران ساخت افتتاح این زورخانه گفت: زورخانه با حسینیه فرقی ندارد؛ چراکه بدون وضو کسی وارد زورخانه نمی‌شود.

او افزود: کسانی که برای ساخت مسجد، حسینیه و زورخانه سرمایه گذاری می‌کنند، بدون شک ماندگار خواهند بود و برایشان باقیات و صالحاتی محسوب خواهد شد.

باران چشمه با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه زورخانه علاوه بر محل ورزش، مکانی برای ورزش معنوی هم محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حقیقت زورخانه جای عبادت و محلی برای اخلاق پروری و جوانمردی است.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران به عکسی از نوجوانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: سردار دل‌ها خودشان به عینه عنوان کرده اند که تربیت شده مکتب زورخانه هستند و این امر بیانگر آن است که درس زندگی و بسیاری راه و روش‌ها را می‌توان در زورخانه‌ها یاد گرفت.

باران چشمه به اهمیت این ورزش از دیدگاه بزرگان دین پرداخت و از والدین خواست: فرزندان و نونهالان را به این ورزش تشویق کنند؛ چرا که این ورزش نه تنها ورزش جسم است؛ بلکه پرورش دهنده روح ایثار، پهلوانی و رحم و مروت است.

او با بیان بیان مکتب زورخانه، انسان سازاست، گفت: زورخانه را می‌توان مکتب جوانمردی‌های مولا امیرالمومنین و از خودگذشتگی‌های حضرت ابوالفصل العباس دانست.

باران چشمه با قدردانی از خدمات خیران به ویژه کسانی که برای احداث این زورخانه تلاش کرده اند، افزود: این منطقه معدن نعمت است و خیران بیشتری را می‌طلبد تا شاهد افتتاح زورخانه‌های مجلل‌تر و بهتری باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار