چرا لاغرشدن سخت است؟

برای پاسخ به این پرسش که چرا نمی‌توانید در کم‌کردن وزن موفق باشید باید عوامل تأثیرگذار را بررسی کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر ما در طول زندگی بار‌ها سعی کرده‌ایم با روش‌های درست و اصولی وزن کم کنیم، ولی موفق نشده‌ایم. دلایل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا وزن کم‌کردن برای بسیاری از ما سخت یا حتی غیرممکن به نظر برسد. بیشتر مواقع، کاهش وزن به دلیل انتخاب‌ها و تفکرات غلط خودمان، سخت است. برای پاسخ به این پرسش که چرا نمی‌توانید در کم‌کردن وزن موفق باشید، باید عوامل تأثیرگذار را بررسی کنید. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را بررسی می‌کنیم.

طرز فکر
اگر تنها هدف شما از ورزش‌کردن یا داشتن رژیم غذایی، کم‌کردن وزن باشد، نمی‌توانید برای مدتی طولانی این برنامه‌ها را ادامه دهید. اما برعکس زندگی سالم، هدفی است که به شما انگیزه کافی می‌دهد. به طور مثال، اگر درباره اهمیت و تأثیرات مثبت ورزش نگرش صحیحی داشته باشید، هرگز آن را کنار نمی‌گذارید و حتی بعد از این که وزن تان را کاهش دادید، ورزش را ادامه خواهید داد.


بیشتر بخوانید


برنامه ورزشی
کم‌کردن وزن صحیح بدون تمرینات ورزشی منظم و کافی، تقریبا غیرممکن است. در کاهش وزن، رژیم غذایی در مرتبه دوم از اهمیت قرار دارد. لازم نیست حتما به باشگاه بروید و ساعت‌ها تمرینات سنگین انجام دهید.

یک برنامه تمرینی مناسب که با توجه به شرایط جسمانی و امکانات شما تنظیم شده باشد و منطبق با علاقه‌تان باشد کافی است. البته مهم‌تر از برنامه تمرینی، اجرای منظم آن است.

رژیم غذایی
برای کم‌کردن وزن، تغییر رژیم غذایی گرچه کافی نیست، اما لازم است. باید غذای ناسالم برای همیشه جای خود را به غذای سالم بدهد. البته آن چیزی که اهمیت زیادی دارد کاهش کالری دریافتی از طریق تغذیه صحیح است.
سبک زندگی
اگر می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید، تغییر در سبک زندگی اجتناب‌ناپذیر است. البته نه تغییر یک شبه، بلکه با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت. برای مثال بهتر است هنگامی که کار خاصی برای انجام دادن ندارید، به جای یک جا نشستن و تفریحات رایانه‌ای به پیاده‌روی بروید.

محیط و اطرافیان
بهتر است با افرادی در ارتباط باشید که داشتن زندگی سالم و سلامتی شما برایشان مهم است و در محیط‌هایی حاضر شوید که گزینه‌های سالمی برای انتخاب داشته باشید. برای نمونه حتما در اطرافیان شما کسانی هستند که به باشگاه می‌روند یا در خانه ورزش می‌کنند؛ از آن‌ها برای خرید تجهیزات ورزشی خانه‌تان یا انتخاب باشگاه کمک بگیرید. حتی گاهی می‌توانید از مشاوران تغذیه کمک بگیرید.

سلامت روانی
در برخی افراد اضافه وزن به دلیل مشکلات روحی و روانی به وجود می‌آید. در واقع عده‌ای به هنگام استرس و اضطراب با خوردن غذا از مشکل شان فرار می‌کنند. تشخیص پرخوری عصبی و دلایل بروز آن، به این دسته از افراد کمک می‌کند تا بتوانند تعادل تغذیه‌ای خود را پیدا کنند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

برچسب ها: اضافه وزن ، لاغر شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار