پلوسی: امروز شاهد پشت کردن یک عده جمهوری‌خواه بزدل به قانون اساسی بودیم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جمهوری‌خواهانی را که رای به تبرئه ترامپ دادند، بزدلانی نامید که به کشور و قانون اساسی خود پشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به ناکامی دوباره خود در استیضاح دونالد ترامپ، جمهوری خواهان را متهم به پشت کردن به قانون اساسی کرد.

نانسی پلوسی در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: رقت انگیز است که میچ مک کانل سنا را به تعطیلی می‌کشاند تا ماده قانونی استیضاح دریافت نشود و آن را بهانه خود برای رای به برائت قرار داد.

وی در پیام دیگری به تمجید از جمهوری خواهانی پرداخت که رای به محکومیت ترامپ دادند و نوشت: من به سناتور‌های جمهوری خواه که به وجدان خود و به نفع کشور ما رأی داده اند، دورد می‌فرستم.

پلوسی امتناع دیگر جمهوری خواهان از محکوم کردن ترامپ را از تاریکترین روز‌ها و بی شرمانه‌ترین اقدامات در تاریخ آمریکا یاد کرد. این مقام دموکرات ضمن ابراز تاسف گفت: چیزی که امروز شاهد بودیم یک عده جمهوری خواه بزدل بود که قانون اساسی را نادیده گرفتند.

به باور پلوسی، جمهوری خواهانی که رای به تبرئه ترامپ دادند به کشور، قانون اساسی و مردم خود پشت کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یادآور شد کنگره و کشور می‌توانند به مدیران استیضاح که عشق به کشور و وفاداری به سوگند خود و حقایق را با دفاع از قانون اساسی و دموکراسی ما ثابت کردند، افتخار کند.

ساعاتی پیش سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با حضور در مجلس سنای کشور به بررسی روند جلسه محاکمه و دومین استیضاح ترامپ پرداختند و پس از رای گیری به ادامه دادگاه وی بدون شهود رای مثبت دادند. اما تنها پس از چند ساعت از صدور این مصوبه، با رای گیری علنی، ۵۷ سناتور به مجرم بودن وی و ۴۳ نفر نیز به بیگناه بودن رئیس جمهور سابق رای دادند تا ترامپ از برگزاری جلسه دومین استیضاحش، بگریزد.

رئیس جمهور سابق آمریکا، برای محکومیت به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز داشت، که تنها پنجاه نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار