انتظار کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در شیراز/ نارضایتی فروشنده ها

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شیراز، گفت: با توجه به روند قیمت گذاری در عرضه تخم‌مرغ و مرغ، اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کرد این کاهش دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور نجفی رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شیراز، بیان کرد: واحدهای عرضه کننده مرغ و تخم‌مرغ نیز از روند قیمت‌گذاری کنونی ناراضی هستند زیرا میزان فروش این افراد نیز کاهش قابل توجهی یافته است.

او، تصریح کرد: روند کاهشی تقاضای مرغ و تخم مرغ با توجه به افزایش قیمت‌های صورت گرفته باعث نشده تا واحدهای صنفی عرضه کننده اقدام به تعطیل کردن آن واحد صنفی کنند و همچنان به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

نجفی،  ادامه داد: با افزایش خدمت رسانی به مردم و ایجاد افزایش تقاضا با کاهش سود از ۱۲ درصد به ۷ درصد در تلاش بودیم تا نسبت به ایجاد تقاضا در میان مصرف کننده نهایی اقدام کنیم که این مهم نیز نتوانست رونق خوبی به بازار دهد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شیراز، افزود: این اتحادیه نمی‌تواند نسبت به تعیین قیمت مرغ و تخم مرغ اقدام کنند زیرا دستگاه‌های دیگری در این حوزه متولی امر هستند و اتحادیه مرغ و تخم تنها عرضه کننده کالای تولید شده است اما با توجه به روند کاهشی قیمت خرید واحدهای صنفی انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش یابند.

او، اضافه کرد: واحدهای صنفی عرضه کننده پس از خرید کالای تولید شده به قیمت مصوب و افزایش حاشیه سود قانونی نسبت به عرضه کالا اقدام می‌کند این در حالی است که اگر قیمت کالا افزایش یابد واحد عرضه کننده نیز کالا را گران‌تر خریده و قیمت تمام شده برای مصرف کننده نیز افزایش می‌یابد.

نجفی، اظهار کرد: هیچ کدام از واحدهای عرضه کننده مرغ و تخم‌مرغ قیمت‌های خود را افزایش نخواهند داد زیرا نظارت ویژه بر واحدهای عرضه کننده وجود دارد که در صورت مشاهده تخلف در کوتاه‌ترین زمان با آن واحد صنفی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ شیراز، گفت: در صورتی که قیمت‌های واحدهای عرضه کننده افزایش می‌یابد که تولید کننده اولیه قیمت فروش کالا را افزایش دهد این عامل باعث خواهد شد که قیمت نهایی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار