مهمترین روش‌ها برای لاغرشدن در روز‌های پایانی سال

در این مطلب، راه‌های موثر در لاغری را معرفی خواهیم کرد که بتوانید با اندامی ایده‌آل به استقبال سال جدید بروید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  داشتن یک اندام ایده‌آل و متناسب، آرزوی همه‌ی افراد می‌باشد. کسانی که دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند همیشه در روز‌های پایانی سال، به‌دنبال راه‌حلی برای کاهش وزن و لاغری می‌گردند تا در سال جدید تناسب اندام بهتری داشته باشند. به‌همین دلیل امروز در این مطلب، راه‌های موثر در لاغری را معرفی خواهیم کرد که بتوانید از این فرصت باقی‌مانده استفاده کنید و با اندامی ایده‌آل به استقبال سال جدید بروید.

لاغری تا نوروز ۱۴۰۰

اگر به فکری لاغر شدن تا عید افتاده اید، قبل از هر چیزی باید بگویی که اولین و مهمترین گام برای لاغر شدن، تصمیم جدی و اراده قوی است. خودمانیم تا به حال چند بار اقدام برای کاهش وزن داشته اید؟ چند بار به دنبال رژیم‌های لاغری رفته اید و چند بار همه چیز را در میانه راه رها کرده‌اید؟


بیشتربخوانید


بیاید یک بار برای همیشه از شر چربی‌های اضافه‌ی خود خلاص شوید. اولین کار گرفتن یک رژیم غذایی صحیح زیرنظر پزشک تغذیه است. اگر تصمیم شما برای لاغری تا عید نوروز ۱۴۰۰ جدی است، دست بجنبانید و با ما همراه باشید.

۱. نوشیدن آب

به شما توصیه می‌کنم که بیشتر آب بنوشید. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن آب باعث افزایش متابولیسم بدن به میزان ۲۴ تا ۴۰ درصد می‌شود که این میزان در یک ساعت و نیم اول به حداکثر خود می‌رسد. نوشیدن نیم لیتر آب قبل از وعده غذایی اصلی باعث کمتر خوردن شما و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

۲. از گرسنگی دوری کنید!

شاید زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید این باشد: «آفرین به من، دارم چربی میسوزونم!»، اما شما سخت در اشتباهید! گرسنگی مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آورد که ازجمله آن‌ها مقاومت بدن در برابر مصرف چربی است! همچنین وقتی گرسنه می‌شوید، زمانی که چشمتان به غذا بیفتد بسیار بیشتر از حالت عادی غذا می‌خورید. همیشه در طول روز از سبزیجات آزاد در رژیم غذایی استفاده کنید.

۳. نوشیدنی لاغری بخورید

برای تهیه نوشیدنی آب کننده سریع شکم، نصف عدد لیمو، ۱ قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده، ۱ عدد خیار، ۱/۳ فنجان آب، ۱ دسته جعفری را داخل آب میوه گیری یا مخلوط کن بریزید تا نوشیدنی یک دست از ترکیب تمام مواد چربی سوز تهیه کنید، به مدت ۵ شب قبل از خواب از این نوشیدنی استفاده کنید تا در مدت کوتاهی اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.

۴. هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

برای اینکه بتوانید به لاغری دست پیدا کنید شما باید هدفی از کاهش وزن داشته باشید، پس هدف خود را بنویسید و با اراده‌ای محکم در راه رسیدن به این هدف قدم بردارید. نوشتن هدف سبب می‌شود زمانی که انگیزه شما از بین رفت بتوانید با دیدن هدفتان انگیزه دوباره پیدا کنید.

۵. فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم. این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن، پایین آمدن سطح کلسترون خون می‌شود.

۶. چای سبز بنوشید

چای سبز دارای خواص زیادی است. از آن جمله می‌توان به لاغر شدن اشاره کرد. چای سبز دارای مقادیری کافئین است که در چربی سوزی نقش بسیار مهمی بازی می‌کند؛ بنابراین خوردن این نوشیدنی را می‌توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۷. نوع و مقدار مواد غذایی مصرفی در روز را یادداشت کنید

در روز از چه مواد غذایی استفاده می‌کنید، تمام آنچه را که در طول روز و حتی روز‌های تعطیل می‌خورید، یادداشت کنید، معمولا افراد در طول دو روز آخر هفته، ۱۱۵ کالری بیشتر از روز‌های معمولی مصرف می‌کنند و این کالری بیشتر از گروه چربی‌ها و روغن هاست.

۸. دور مواد غذایی بی‌ارزش را خط بکشید

مواد غذایی بی‌ارزشی مانند قند و شکر، سوسیس و کالباس، سس مایونز، نوشیدنی‌های مصنوعی و پرکالری هیچ ارزشی برای شما نخواهند داشت. این مواد غذایی که چگالی انرژی بالایی دارند، با همان مقدار کم می‌توانند انرژی زیادی را وارد بدن شما کنند و باعث چاقی شما شوند. برای لاغری تا عید، دور این مواد غذایی بی‌ارزش را خط قرمز پررنگ بکشید و اصلاً سراغشان نروید.

۹. آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

۱۰. تخم مرغ بخورید

تخم مرغ دارای خواص بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای است که یکی از آن‌ها کاهش وزن و لاغری است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه سرشار از غلات را با مواد پروتئینی جایگزین می‌کنند در ۳۶ ساعت بعد از خوردن آن، کمتر گرسنه می‌شوند؛ و همین مساله در لاغری بسیار موثر است.

۱۱. غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا‌ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می‌شود. سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

۱۲. متنوع و سالم غذا بخورید

اصلاً نیازی نیست برای کاهش وزن هیچ گروه غذایی را از برنامه خود حذف کنید. بدن شما به کربوهیدرات (قندها)، چربی و پروتئین نیاز دارد و حذف هیچ‌کدام جایز نیست. فقط باید انواع مضر آن‌ها را کنار بگذارید. محدودیت در گروه‌های مواد غذایی شما را با مشکل فقر املاح معدنی و ویتامین مواجه می‌کند. همچنین کاهش افراطی کربوهیدرات و چربی، بدن شما را در برابر کاهش وزن مقاوم می‌کند!

۱۳. غذا‌های پر چرب را حذف کنید

غذا‌های پر کالری و پرچرب را از برنامه غذاییتان حذف کنید. خوردن بیش از حد این غذا‌ها و فست فود‌ها سبب می‌شود به زودی به چاقی و اضافه وزن بسیار شدید دست یابید.

۱۴. تحرک و فعالیت بدنی کافی داشته باشید

شما برای لاغری تا عید که زمان زیادی به رسیدنش نمانده، حتماً باید میزانی از انرژی چربی‌های خود را از طریق ورزش کردن مصرف کنید. در این رابطه به چند نکته زیر توجه کنید:

به‌طور کلی سعی کنید در هفته حداقل ۳ روز به مدت نیم ساعت ورزش منظم را در برنامه داشته باشید؛ اما حالا که تا عید فرصت زیادی برای لاغری نمانده، پس تعداد این روز‌ها را افزایش دهید.

ورزش‌های استقامتی مانند تمرینات بدنسازی به همراه تمرینات هوازی و همچنین تمرینات اینتروال تأثیر زیادی در کاهش وزن خواهند داشت.

برای نتیجه بهتر و اصولی‌تر، بهتر است طبق برنامه ورزشی مربی و یا کارشناس فیزیولوژی ورزشی پیش بروید. افراط در ورزش کردن و تمرین غیراصولی یا حتی هماهنگ نبودن ورزش و تغذیه، ممکن است به‌جای چربی‌های شما، پروتئین ماهیچه‌های شما را مورد هدف قرار دهد، درنتیجه داشتن برنامه‌ای غذایی در کنار برنامه ورزشی بسیار حائز اهمیت است.
لاغری

۱۵. غذا‌های تند بخورید

مصرف غذا‌های تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید.

۱۶. خواب کافی داشته باشید

شاید جای تعجب باشد که چرا خواب کافی و با کیفیت مهم است. اما باید بدانید که خواب کافی دقیقا مانند ورزش و رژیم غذایی شما می‌تواند موثر باشد. مطالعات نشان می‌دهد کم خوابی باعث چاقی می‌شود؛ آمار‌ها نشان می‌دهد ۸۹ درصد چاقی در کودکان و ۵۰ درصد چاقی در بزرگسالان به علت کم خوابی و یا نداشتن خواب با کیفیت است.

۱۷. نوشیدن قهوه

همانطور که همه ما می‌دانیم قهوه دارای مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن قهوه در صبح باعث افزایش متابولیسم بدن به میزان ۳ تا ۱۱ درصد شده و فرایند چربی سوزی را تسریع می‌بخشد. البته توجه داشته باشید که خوردن شکر همراه قهوه باعث چنین اتفاقی نخواهد شد.

۱۸. در بشقاب کوچکتر غذا بخورید

استفاده از بشقاب‌های کوچکتر باعث می‌شود غذای کمتری بکشید و کالری کمتری دریافت کنید تا اضافه وزن شما کاهش یابد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار