برقراری تماس‌های فشرده میان ریاض و تل آویو

تلویزیون رژیم صهیونیستی از برقراری تماس‌های فشرده میان عربستان سعودی با تل آویو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، تلویزیون رژیم صهیونیستی از تماس‌های فشرده میان این رژیم با عربستان سعودی خبر داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تماس‌های فشرده‌ای میان ریاض و تل آویو برای آرام کردن خشم رئیس جمهور آمریکا علیه عربستان در جریان است.

تلویزیون این رژیم در ادامه اعلام کرد: فرمانروایان عربستان خطوط تماسی را با تل آویو به منظور تشکیل ائتلافی دو جانبه در برابر بایدن، رئیس جمهور آمریکا برقرار کرده اند.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از او خواسته است تا اقدامی علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انجام ندهد.

این منبع عربستانی به وبگاه ویکیلیکس سعودی گفت که نتانیاهو در این تماس تلفنی، بن سلمان را یک «هم پیمان مورد اعتماد» برای رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا توصیف کرده است.

همچنین پیشتر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید ضمن اشاره مجدد به بازنگری در روابط با ریاض اعلام کرده بود که رییس جمهوری آمریکا در زمانی "مناسب" با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفتگو خواهد کرد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه بایدن و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی چه زمانی گفتگو می‌کنند، گفته بود: ما از ابتدا روشن کردیم که روابط خود را با عربستان سعودی بازنگری خواهیم کرد. بخشی از این روابط، برقراری ارتباط بین رییس جمهور با پادشاه عربستان و نه ولیعهد این کشور است. بایدن به روابط "همتا با همتا" اعتقاد دارد و در زمان مناسب گفتگویی با ملک سلمان خواد داشت، اما از جدول زمانی این مکالمه اطلاعی ندارم.

پس از انتشار این صحبت ها، شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش داد که سخنان جن ساکی، ضربه سنگینی به ولیعهد سعودی و اعتبار وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار