جانشین فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد؛

اشتغال ۲ هزار نفر به صورت مستقیم در احداث آزادراه غدیر

لارتی گفت: ۳۰ پیمانکار خصوصی و ۴ شرکت پیمانکار دولتی در این پروژه حضور داشتند و بیش از ۲ هزار نفر به طور متوسط در این پروژه فعالیت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لارتی جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم افتتاح آزادراه غدیر، با بیان اینکه توسعه آزادراه‌ها تاثیرات مثبت اقتصادی فراوان از جمله کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای، کاهش میزان مصرف سوخت، زمان سفر و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده حمل و نقل دارد، گفت: توجه به این بخش زمینه‌ساز پیامد‌های مثبتی در حوزه اجتماعی و فرهنگی از جمله کاهش مهاجرت به کلانشهرها، توسعه دسترسی به فضا‌های آموزشی و فرهنگی، کاهش آلاینده‌های زیست و... است.

او با اشاره به افتتاح آزادراه غدیر در ۷ اسفند ماه گفت: آزاد راه غدیر یا همان آزادراه جنوبی تهران و البرز با توجه به این رویکرد سبب تسهیل در تردد وسائل نقلیه شخصی و عمومی در کریدور‌های بین‌المللی حمل و نقل شرق به غرب و شمال به جنوب کشور می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توضیح داد: این آزادراه با ۶ خط عبوری (رفت و برگشت) و عرض متوسط ۳۶.۹ متر به طول ۱۵۸ کیلومتر است که نقطه ابتدای این مسیر در محدوده ۳۶ کیلومتری آزادراه قزوین_ کرج و در ۵ کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین است که با قطع بزرگراه ماهدشت -اشتهارد، آزادراه تهران ساوه و آزادراه تهران- قم به آزادراه قم گرمسار منتهی می‌شود.

لارتی افزود: این آزاد راه به عنوان کنارگذر استان‌های البرز و تهران باعث کاهش ترافیک، کاهش زمان سفر و در نتیجه کاهش آلودگی هوای این دو استان می‌شود.

جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار کرد: احداث این آزادراه زمینه ساز اشتغال زایی برای ۳۳۰۰ نفر شده و با کاهش ۲۰ کیلومتری طول مسیر، نقش بسیار زیادی در کاهش آلاینده‌های جوی دارد به طوری که با اجرایی شدن این پروژه ۴.۵ میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری کاهش خواهد یافت. همچنین در بخش مصرف سوخت هم سبب صرفه‌جویی در سوختی معادل ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوییل در این بازه زمانی خواهد شد.

لارتی تاکید کرد: در این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا حدود ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری داشته و ارزش مالی روز این پروژه حدود ۷ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه در مسیر این آزادراه دو دستگاه تونل رفت و برگشت قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۵ پروژه آغاز شده در یک بازه زمانی ۴ ساله تکمیل شده است.

لارتی با بیان اینکه با احداث این آزادراه شاهد کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین و رانندگی از جنوب و جنوب شرق شهر تهران، مسیر‌های کرج-تهران و کرج-قزوین خواهیم شد ادامه داد: افزایش دسترسی و تسهیل عبور و مرور با هدف تامین پدافند غیرعامل در جنوب کلانشهر تهران و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در شهر‌های کرج و تهران از دیگر اهداف این پروژه است

جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: ۳۰ پیمانکار خصوصی و ۴ شرکت پیمانکار دولتی در این پروژه حضور داشتند و بیش از ۲ هزار نفر به طور متوسط در این پروژه فعالیت می‌کردند و حدود هزار دستگاه و ماشین آلات در این پروژه مشغول بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار