رضایی کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سازمان نظام مهندسی باید خود را از درون اصلاح کند/ لزوم برخورد شورای انتظامی با پدیده امضا فروشی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود پدیده امضا فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: لازم است، نظام مهندسی از درون خود را اصلاح کند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به وجود پدیده امضا فروشی در نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: باید ایرادهای موجود در این سازمان را پذیرفت و لازم است، سازمان نظام مهندسی از درون خود را اصلاح کند. کمیسیون عمران هم در اصلاح قانون نظام مهندسی می‌خواهد جریمه‌هایی را در نظر بگیرد که تخلفات با برخورد جدی مواجه شود. اقتدار سازمان نظام مهندسی می‌طلبد که با ورود شورای انتظامی این نهاد، مهندسان متخلف مورد پیگرد و برخورد قانونی قرار گیرند.

وی افزود: یک مهندس متخلف چهره این نهاد را تخریب می‌کند. ما ضمن دفاع از کلیت نظام مهندسی و مهندسان پاک و سالم این سازمان که کم هم نیستند، باید بپذیریم مانند صنوف دیگر کشور نمی‌توان مطلقاً ادعا کرد که همه چیز در نظام مهندسی کامل و درست است.

مهندسان ناظر در تمام مراحل پروژه باید حاضر باشند

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مهندسان در تمام مراحل ساخت سازه باید بر سر پروژه‌ها حاضر باشند و یکی از موضوعات کمیسیون ماده ۱۰۰ که در پی اصلاحش هستیم، حضور مهندس ناظر در تمام مراحل ساخت و تأیید روند پیشبرد پروژه است, در نتیجه اگر گزارش‌ها اعلام نشود، لازم است نظام مهندسی برخورد کند.

 رضایی کوچی اظهار کرد: زمانی که به عنوان شهردار فعالیت می‌کردم، با موضوع امضا فروشی و حضور ناظران بر سر پروژه‌ها درگیر بودم و بسیاری را به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ام.

علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست خبری خود که پنجم اسفند ماه به مناسبت روز مهندس برگزار شده بود، در پاسخ به پرسشی درباره امضا فروشی گفته بود که «در سازمان نظام مهندسی استان تهران به هیچ عنوان امضا فروشی وجود ندارد، اگر لغزشی هم در این رابطه رخ دهد مربوط به تعرفه پایین نظام مهندسی است، چراکه حق الزحمه مهندسان با نرخ تورم افزایش نیافته است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مخاطبان بسیاری در بخش نظرهای اخبار منتشر شده حوزه مجلس گروه سیاسی این خبرگزاری درباره اصلاح قانون نظام مهندسی، از وجود پدیده امضا فروشی در نظام مهندسی انتقاد کرده‌اند. 


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
درخواست اعضای سازمان نظام مهندسی قبل ازبرگزاری مجمع عمومی استان ها جهت الکترونیکی شدن رای گیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رفع فساد نیازمند کنترل و نظارت سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی و راه و شهرسازی و ... است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
پس سازمان بازرسی کل کشور و وزارت راه و شهرسازی و دادستانی ... چه کاره هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
کارمندان شهرداری باید پروانه نظام مهندسی خود را تحویل وزارت راه و شهرسازی دهند ( تودیع پروانه ) چون بر اساس قانون منع تعارض منافع ، حق استفاده از پروانه اشتغال نظام مهندسی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام برابر آگهی پیوست دارن شرکت های مجری ذی صلاح زیر مجموعه وزارت راه شهرسازی رو خرید فروش میکنن دلال ها در صورتی که پروانه مهندسی قائم به ذات شخص است و قابل خرید فروش نیست لازم وزیر راه شهرسازی طی آیین نامه ای با راهکار عملی ثبت شرکت ها و کنترل ها در سامانه ای کشوری جلوی این اقدامات رو بگیره و اجازه نده کنترل شرکت به دست افراد غیرمهندس دارای صلاحیت بیوفته و استقلال آنها را ازشون بگیره و امضا فروشی توسط دلال ها رخ دهد لذا لازم است دادستانی کل کشور به این موضوع به عنوان حمایت از حقوق عامه مردم و بهربرداران اپارتمان ها ورود نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۱ تير ۱۴۰۲
دولت از یک طرف می‌گوید با ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه ساخت و ساز مخالف است ولی از طرف دیگر ، امکان عضویت افراد بیسواد و سرمایه دار در شر‌کت های دارای صلاحیت انبوه سازی را تسهیل می‌کند. اصلا دولت نباید اجازه دهد به جز مهندسان ، احد و ناسی به عضویت شرکت های انبوه سازی در بیاید ولو اینکه شخصی سرمایه دار باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۲
به استحضار می‌رساند برخی افراد با اجاره فله‌ای پروانه‌های اشتغال مهندسین مجری صادره و تشکیل شرکت‌های مجری حقوقی صوری بدون حضور مهندسان مجری متخصص در امر ساخت‌وساز به پدیده شوم امضافروشی در سطح استان اقدام می‌نمایند که تبعات این امر در مواقع بحران مشاهده خواهد شد.
همچنین، این امر موجب کاهش حق‌الزحمه و از دور خارج شدن نیروهای متخصص مهندسی از چرخه ساخت‌وساز و متضرر شدن بهره‌برداران نهایی ساختمان یعنی ساکنان اینگونه ساخت و سازها و بیکاری جوانان استان می‌شود.
خواهشمند است دستور فرمایید به جهت جلوگیری از تبعات جانی و مالی بهره‌برداران نهایی و از دست رفتن حیثیت جامعه مهندسی استان در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
مگه نظام مهندسی موجود زنده هست ؟ که خودش را از درون اصلاح کند ؟ پس نقش نظارت سازمان بازرسی کل کشور ، معاونت عمرانی استانداری ، وزارت کشور ، وزارت راه و شهرسازی ... چگونه است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
با توجه به کاهش تقاضا برای خدمات ژئوتکنیک ساختمان‌های شهری استان و وجود سهمیه مازاد سالیانه که باعث بروز رقابت ناسالم و کاهش کیفیت خدمات از دیدگاه برخی اساتید، مدیران صنف گردیده است، شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی با گرایش ژئوتکنیک با امضای این نامه، اعلام می‌دارند با کاهش ظرفیت اشتغال تا پایان سال ۱۴۰۲ موافق بوده و درخواست می‌نمایند میزان سهمیه شرکت پایه۲ تا پایان سال ۱۰ عدد و برای پایه۱، ۱۲ عدد تخصیص یابد. در صورت وجود تقاضای مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی‌شده تا پایان سال، بعد از تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت کل، نسبت به آزادسازی مجدد سهمیه متناسب با زمان باقی‌مانده اقدام گردد.

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سامانه ارجاع کار نوبتی بین شرکت های خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی ایجاد شود ، تا هیچ شرکتی بیکار نماند و توزیع عادلانه کار بین شرکت ها انجام شود و اجاره دادن پروانه نظام مهندسی به شرکت ها ، مقرون به صرفه اقتصادی نباشد و جلوی پروانه فروشی گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بهتره سوابق بیمه تامین اجتماعی مجریان نظام مهندسی قبل از انعقاد قرارداد با مالک زمین ، کنترل شود تا افراد شاغل در بخش دولتی یا خصوصی نتوانند کار مجری بگیرند چون مجری گری شغل تمام وقت است و مجریان نظام مهندسی نباید شغل دوم داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۰ تير ۱۴۰۲
در قسمتی از "بند ب ماده ۵۵" از این لایحه، متنی آمده با این عنوان که:

کارکنان دستگاه‌های اجرایی امکان فعالیت به عنوان مجری یا ناظر حقیقی یا نماینده مجری یا ناظر حقوقی در فرایند ساخت و ساز را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۲ تير ۱۴۰۲
آنچه بیان می کند ! در سازمان های نظام مهندسی ریاست و هیات مدیره شرکت های حقوقی ، آزمایشگاه ها شغل تمام وقت محسوب می شود ! ((اصل ۱۴۱ قانون اساسی))
آیا روزی نگاه به شرکت های حقوقی ، دفاتر طراحی، مجریان حقوقی ، همانند شغل ثابت خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۰۲ تير ۱۴۰۲
طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده ۴ قانون تصدی بیش از یک شغل، کارمندان دولت از عضویت در هیات رئیسه یا هیات مدیره انواع شرکتهای خصوصی، منع شدند.
این قانون شامل دفاتر طراحی تک نفره و چند نفره و شرکتهای حقوقی مجری و ناظر و شرکتهای آزمایشگاهی و... می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
ناظر نباید مجری کار خودش باشد . یعنی ناظر و مجری یکسان نباشد یعنی هنگام صدور پروانه باید نام و نام خانوادگی مالکان زمین و همسر و فرزندانشان مشخص شود که ناظر کار خودشان نباشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
بارزترین مصادیق رفتارهای نادرست و عدم رعایت اخلاق در ارائه خدمات مهندسی نظام ساخت و ساز شهری ارائه می‌شود.

1- ارائه گواهی‌های صوری و جعل سابقه کار در بدو ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی،
2- انجام طراحی در صورتی که فرد فاقد پروانه طراحی است و اخذ مهر و امضای تایید از مهندسان دارای پروانه،
3- تایید نقشه‌ها و طرح‌هایی که توسط افراد دیگر تهیه شده و عدم بررسی کافی در نقشه و طرح تهیه‌شده،
4- عدم رعایت موارد آیین‌نامه‌ای در طراحی به جهت به اصطلاح سبک‌سازی طرح برای جلب مشتری (بساز و بفروش‌ها) به دفتر طراحی،
5- انجام طراحی با دانش اندک و عدم تسلط به همه مباحث فنی و آیین‌نامه‌ای،
6- عدم بازدید کافی به لحاظ تعداد بازدیدها و صرف وقت کافی در هر بازدید برای بررسی همه موارد نظارتی،
7- انجام نظارت با دانش اندک و عدم تسلط به همه مباحث فنی و اجرایی و نظارتی،
8- چشم‌پوشی و صرف نظر از اشکالات اجرایی در جهت اخذ مابه ازاء ریالی از مالکان در جایگاه ناظر و مجری،
9- سخت‌گیری بی‌جا و به اصطلاح مچ‌گیری نسبت به موارد ساده و پیش پا افتاده و قابل اغماض و اصلاح به جهت اخذ مابه ازاء ریالی از مالکان،
10- قبول تعهد و پذیریش مسئولیت اجرای ساختمان به عنوان مجری ذیصلاح و در عمل عدم انجام تکالیف و وظایف قانونی (مجری صوری)،
11- عدم به روزرسانی دانش حرفه‌ای بعد از اخذ پروانه اشتغال و عدم مطالعه ویرایش‌های بعدی مقررات ملی ساختمان،
12- تحویل پروانه اشتغال به کار مهندسی به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی بدون ارائه خدمات مهندسی،
13- عدم توجه به مسائل زیست محیطی کارگاه در جایگاه مجری و ناظر (مواردی مثل حفظ و حراست از گیاهان و درختان اطراف، مصرف بی‌رویه آب، مصرف بی‌رویه انرژی، آلودگی هوا از انتشار گرد و غبار قابل کنترل و دود دستگاه‌هایی که امکان حذف یا کنترل دارند)،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه اعضای کمیسیون عمران مجلس هنوز صدای مخالفان و معترضان در ۵۶ روز گذشته را نشنیدند که خواهان مبارزه با فساد و بیکاری و بی عدالتی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
پروانه فروشی و مدرک فروشی و شرکت فروشی و مهر و امضافروشی در نظام مهندسی یاید متوقف شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
✅ نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه

❇️ ارجاع امر کارشناسی به کارکنان همان سازمان یا وزارتخانه یا نهاد؛ هر چند امر کارشناسی مربوط به اداره‌ای باشد که مستخدم در آن اشتغال ندارد، قانوناً جایز نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
مهندسان پیر و فسیل و ازکارافتاده ملزم به انجام تست ورزش و تست بینایی سنجی و اکو قلب و تست اعتیاد شوند و گرفتن کار منوط به تاییدیه آزمایشات چکاب بدنی مهندسان باشد . تا افراد ناتوان جسمی و حرکتی از گرفتن کار نظام مهندسی منع شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
حتی برای استخدام معلمان هم شرط قد و سلامت بینایی و شنوایی بررسی می‌شود جز نظام مهندسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اغلب ارائه خدمات مهندسي به شکل صوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خیلی خنده داره مهندس پیر و کهنسال در جلوی ساختمان می ایستد و به کارگر بالای ساختمان می‌گوید آرماتوربندی را کنترل کند!! این امضافروشی و صوری کاری نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
چرا قانون منع تعارض منافع در نظام مهندسی اجرا نمی‌شود؟ چرا کارمندان شهرداری‌ها و استانداری‌ها و دهياري ها و بخشداری ها و ... از گرفتن کار نظارت و اجرا و طراحی نظام مهندسی منع نمی‌شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
باید ارائه خدمات صوری توسط شرکت های آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی متوقف شود ‌ . خصوصا آزمایشگاه های صوری که با خریدن پروانه اشتغال سایر مهندسان تشکیل شدند بدون حضور فیزیکی صاحبان پروانه اشتغال در آزمایشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
دادن ۳ یا ۴ کار همزمان به شرکت های خدمات آزمایشگاهی مکانیک خاک و بتن نظام مهندسي ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
بیشترین امضافروشی توسط مهندسان پیر و بازنشسته و با سن بیشتر از ۶۰ سال انجام می‌شود چون به دلیل کهولت سن نمی توانند از راه پله نیمه کاره ساخت در حال احداث بالا بروند و عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی و آجرچینی را کنترل کنند پس امضافروشی می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
مجلس در مبارزه با فساد ضعیف عمل کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۱
سازمانهای نظام مهندسی ساختمان مشمول مقررات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) و [قوانین برگزاری مناقصات] می‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
وقتی یک دولت بی تدبیر و یک مجلس بله قربان گو و منفعل و بی مسئولیت باشند ، نتیجه این می‌شود که وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کار تعاون ، سازمان برنامه و بودجه حتی نمی دانند چه تعداد مهندس بیکار ساختمان داریم که پروانه اشتغال نظام مهندسی ساختمان دارند ولی تحت پوشش هیچ کدام از بیمه های تامین اجتماعی قرار ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۱
بزرگترین فساد ، چندشغلگی برخی مهندسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
وقتی مهندسان ناظر و مجری و طراح توسط نظام مهندسی بیمه شوند ، دیگر نمی توانند شغل دوم اختیار کنند چون برای یک شخص نمی توان از ۲ جا بیمه رد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
دادن ۲ یا ۳ کار همزمان به شرکت های مجری حقوقی نظام مهندسی ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
بزرگترین مشکل در نظام مهندسی های کشور وجود تراکم بالای مهندسین میباشد باید شورای مرکزی و رئیس نظام مهندسی کشور طی مکاتباتی با دولت بخواهند سفیر ایران در سایر کشور ها با دولت آن کشور وارد مذاکره شوند و دولت ایران با استخدام مهندسین ایرانی در شرکت های ساخت مسکن با تضمین دولت خارجی و پیش خرید ساختمان ها توسط دولت خارجی اقدام به ارزش آفرینی و کسب سود نماید و از حجم بی کاری مهندسین کاسته شود سال 96 شرکت ایرانی در ونزوئلا 10هزار میلیارد تومان سود بابت شهرک سازی کسب نمود لازم روی صادرات خدمات مهندسی ساختمان اقدامات جدی صورت بگیره و میتونه از مصوبه هیئت مدیره تهران شروع بشه و از مهندسین داوطلب کار در خارج کشور ثبت نام به عمل بیاد هر مهندس در ایران در حال حاظر حداقل باید یک خانه و یک ماشین و حقوق ماهیانه 15 میلیون تومان داشته باشد اگر ندارید باید بخواهید به شما کمک بشه از طرف دولت و حکومت وظیفه خودش رو انجام بده و نظام مهندسی هم صدای مهندسین باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سازمان بازرسی کل کشور به وظایف کنترلی خود در قبال نظام مهندسی عمل نمیکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
نتیجه گسترش فساد و امضافروشی در نظام مهندسي = بیکار شدن اغلب مهندسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سوال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
مصادیق تعارض منافع-بخش دوم: سفر

اشخاص عهده دار وظایف عمومی یا نمایندگان مجلس نبایستی سفر یا مخارج جانبی سفر که منابع آن از طریق اشخاص دیگر تامین شده را بپذیرند. در صورت پذیرش بایستی این موضوع را با ذکر مشخصات سفر،مخارج سفر،اسپانسر سفر،مدت اقامت و... اظهارنامه نمایند تا دادستان مطلع شود.
البته ممکن است گاهی کارخانه تولید لوله فاضلاب یا شرکت سازنده لکوموتیو یا ... مقامات دولتی یا نمایندگان مجلس را دعوت به بازدید کنند تا محصولی که سفارش دادند را نشان دهد.اینگونه سفرها با تایید دادستان قابل انجام خواهد بود(هر چند این موارد هم باید اظهارنامه شوند).

در تصاویر به از اظهارنامه سفر(حتی به سایر کشورها) نمایندگان مجلس انگلیس و آمریکا اشاره شده است و ما امروز بیخبر هستیم مسئولین مان به کجا میروند و چرا میروند. محتمل است از دل همین سفرها یک رابطه بین کارخانه و مسئول ایجاد شود که او را برنده مناقصه کنند یا محصولش را بدون توجیه فنی خریداری کنند و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا با واگذاری یا اجاره دادن پروانه اشتغال مهندسان به شرکت های خدمات آزمایشگاهی و شرکت های حقوقی نظام مهندسی ، برخورد قانونی نمیشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
رییس کمیسیون عمران یک عامل نفوذی در مجلس است و به همین خاطر اصلاح قانون نظام مهندسی را چندین سال معطل گذاشته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اگر همین حالا تصمیم گرفته شود که از هفته دیگر کلیه ساختمانها بر اساس نقشه مصوب اجرا شوند و قیمت کمیسیون آنقدر افزایش پیدا کند که خلاف برای سازنده صرف نداشته باشد. مسئولیت این یک هفته اجرای ساختمانها طبق نقشه اجرایی که نه مشخص هست کی طراحی کرده و نه مجری ذیصلاح دارند با کیست؟ گسل مصوبه متوجه میشود یا عملکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
موضوع مهمي كه جناب شكيب و همكاران شوراي مركزي بايد پيگيري كنند و مثل حق الزحمه و مباني نه قانون دست انها را بسته و مانعي از دولت و طرح مسكن ملي وجود دارد عمل به بخشنامه وزارت راه در خصوص جداكردن حساب مهندسان از حساب ٥٪؜ سازمان هست چرا بعد از ابلاغ بخشنامه هاي وزارت راه و شهرسازي اعضاي هيات مديره استانها به آنها توجه نميكنند مگر بخشنامه هاي وزارت راه لازم اجرا نيست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
اقدام غیرقانونی معاون وزیر در دفع فساد شرکت های صوری؟

ماده۱۲۳ آیین نامه اجرایی اختیار ابلاغ ها را به وزارت(و وزیر) راه و شهرسازی داده است نه به معاون وزیر. از قضا بسیاری از آرا ابطالی دیوان عدالت اداری هم بخاطر همین نکته بوده که دستورالعملی توسط وزیر ابلاغ نشده. در مکاتبه تعویق اجرای دستورالعمل تشخیص صلاحیت اشخاص طراح و ناظر حقوقی هم خبری از اجازه وزیر نیست و معاون وزیر راسا دست به ابلاغ زده اند که بابت همین موضوع طرح دادخواهی در دیوان عدالت اداری داشتیم(و مضافا یک دادخواهی بابت ترک فعل دفع فساد شرکت ها + یک دادخواهی بابت ابطال اخذ تعهد از شرکت ها

برخلاف ماده۳۱قانون + مواد۱۴و۱۶و۱۲ آیین نامه اجرایی در شرکت های صوری از ظرفیت مهندس پایه ۳ برای اخذ ساختمان ج و د استفاده می شود.

جالبست که معاون وزیر در شهریور۱۴۰۰ گزارش فساد شرکت ها را به وزیر میدهد اما بهمن ۱۴۰۰ مجدد به آنها مهلت میدهد و هیچ خبری هم از سازمان بازرسی کشور در دفع این فساد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
شرکت های صوری = مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
نمایندگان کمیسیون عمران مجلس اصلا مدافع مهندسین نیستن، ایشان حامی سازندگان و بساز و بفروش ها هستن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل چه می گوید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
کارمند پتروشیمی ایلام با دریافت حداقل ۲۰ میلیون تومن حقوق ماهانه و مادام العمر نباید از پروانه نظام مهندسی استفاده کند چون بسیاری از مهندسان مجری و ناظر عضو نظام مهندسی هیچ شغل و درآمد دیگری ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
-دوستانی میپرسند فساد شرکت های صوری حقوقی چیست؟

لطفا به پایه اشخاص پشت پروانه این شرکت توجه بفرمایید.بعد به جدول پایین سمت چپ نگاهی بیاندازید.

ظرفیت تمام اشخاص بدون توجه به صلاحیت آنها با هم جمع زده شده و ظرفیت شرکت در هر رشته بدست آمده.

شرکت هایی که از این خطای فاحش وزارت راه و شهرسازی باخبرند، پروانه مهندس پایه۳ میخرند(اگر به تبلیغات خرید پروانه نگاه کنید بیشتر دنبال پایه۳ هستند) و عضو شرکت میکنند بعد با ظرفیت او برخلاف مواد۳۱ قانون و مواد۱۲،۱۴،۱۶ آیین نامه اجرایی ساختمان ج و د میگیرند.

۴ساله پیگیر دفع این فسادیم که باعث پروانه فروشی(خرید پروانه پایه۳) و کاهش درآمد سایر مهندسان شده(کارها به مهندسان پایه۱ حقیقی و شرکت های دارای مهندس پایه ۱ نرسد).

-ندیدم سازمان بازرسی کشور یا حراست وزارت راه و شهرسازی اقدام خاصی انجام دهند در حالیکه سازمان بازرسی خوزستان به این فساد ورود کرده.

-راهکار دفع این فساد با گردش مالی حداقل ۵هزار میلیاردتومانی چیست؟ ظرفیت و صلاحیت طراح و ناظر حقیقی شرکت علاوه بر مدیرعامل کنترل شود و امضای وی هم روی نقشه اخذ شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ایجاد صندوق بیمه تامین اجتماعی مهندسان در اولویت قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
در سازمان نظام مهندسی استان فراموش شده سیستان و بلوچستان

حقوق اکثریت مهندسان توسط عده ای اندک تضییع می شود و تا این افراد محاکمه نشوند این حق خوری ادامه خواهد داشت.

نظارتی بر اعمال آنها وجود ندارد جز خودشان!

دوستانی این پیام را به مسئولینی که به سلامت آن ها ایمان دارید اطلاع رسانی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
این روزها همه مهندسین‌ ملزم‌ به اظهار شغل و بحث تعارض منافع و یا عدم‌ آن طبق نامه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ به دستور آقای آخوندی وزیر‌ وقت شده اند.که احتمالا به طور اساسی به درد سال ۱۴۰۱میخورد‌.سوالی‌ که اینجا‌ پیش میاید و میتوان از‌ وزارتخانه راه و‌ شهرسازی‌ و اداره کل راه و شهرسازی استان و هیئت مدیره های وقت و بعد از آن پرسید آن است که چرا از همان موقع ابلاغ و‌ اجرا‌ نشده است ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان (بخش سی و یکم)؛
❇️ گزارش ۱۷ ماهه به شورا و جامعه مهندسان/ مهندس خرم: شعبه مرکز فساد و بازی با آبروی مهندسان را منحل کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
مهندس مجری خانم میشناسم که سرکارش حضور نداره ولی شوهرش را به جای خودش فرستاده سرساختمان!!! چرا شورای انتظامی با امضافروشی خانم های مهندس برخورد قانونی نمیکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
صدور پروانه نظارت و اجرای نظام مهندسی برای خانم های مهندس ، متوقف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سامانه اینترنتی توزیع کار در نظام مهندسی ایجاد شود که کارتابل اعضای هیات مدیره و رییس سازمان و کارمندان سازمان و بازرسان سازمان و اعضای شورای انتظامی سازمان و اعضای دفاتر نمایندگی سازمان به طور اتوماتیک مسدود شوند و این افراد نتوانند کاربگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی کارمندان نظام مهندسی همه کارهای طراحی و نظارت واجرا را جارو کنند ، دیگه کاری باقی نمونه برای سایر مهندسان که انجام بدن پس بیکار میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
قانون منع تعارض منافع برای جلوگیری از این فسادها و رانت خواریها نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بر اساس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل ، کارمندان نظام مهندسی نباید از پروانه نظام مهندسی خود استفاده کنند و باید پروانه اشتغال انها با قیچی پاره شود و باطل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
وجود شرکتهای صوری(پروانه های استیجاری) نه تنها موجب خسارت به کارفرما هست بلکه موجب میشود تا تمامی نقشه ها صرفا تحت سلطه چنین شرکتهایی بماند و سایرین نتوانند فعالیت کنند. پس، هدف از تاسیس چنین شرکتهایی عدم اجازه فعالیت سایرین و انعقاد قراردادهای ساختمانی با مالکین تمامی پروژه ها میباشد تا هیچ شرکتی جز خودشان توان و نای فعالیت را نداشته باشند و کل کارها در اختیار آنها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
⭕شفافیت / دسترسی آزاد به اطلاعات

♦️شهرداری کرمان داوطلبانه کلیه اطلاعات حقوق و مزایای کارمندان و کارگران خود را در سامانه شفافیت شهرداری منتشر کرد.

نظام مهندسی ساختمان :
♦️ آیا سازمان نظام مهندسی که در مقابل شهرداری خیلی خیلی کوچکتر است و همچنین قانون تجارت بر آن جاری است و موسسه غیر انتفاعی است نمیخواهد حقوق و مزایا و سایر دریافتی های هیئت مدیره و کارمندان را در سامانه شفافیت سازمان بطور مرتب منتشر کند ؟؟

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
با ایجاد سامانه اطلاعات حرفه ای مهندسان میتوان قانون منع تعارض منافع را درست اجرا کرد چون مثلا با زدن کدملی مهندسان تمام اطلاعات شغلی و حرفه ای و بیمه ایشان قابل مشاهده است مثلا فلان مهندس... ، رشته... ، پایه... ،( عضو عادی یا کارمند سازمان یا بازرس سازمان یا عضو هیات مدیره سازمان یا عضو کمیته ها و کمیسیون های تخصصی سازمان یا عضو دفاتر نمایندگی سازمان یا عضو شورای انتظامی ) ، سوابق بیمه ، استعلام وضعیت اشتغال کارمندان دولت ، استعلام وضعیت بازنشستگی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
میزان کارکرد سالانه مهندسان هم نشان داده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
این سامانه ضدفساد است ، برای شفاف سازی ایجاد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بسیاری از کارمندان نظام مهندسی استان ها در حال کار گرفتن با پروانه اشتغال نظام مهندسی خود هستند ولی این کار خلاف قانون منع تعارض منافع است و وزارت راه و شهرسازی نباید سکوت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی باید پروانه اشتغال نظام مهندسی خود را تحویل اداره راه و شهرسازی دهند . ( قانون منع تعارض منافع ). وقتی عضو محترم شورای انتظامی هم کار طراحی می کند هم شرکت دارد و هم کنترل نقشه می کند هم اسکن می کند !!!انتظار دارید در خصوص تعارض منافع به جری تشریفات بپردازد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
باید ظرفیت اشتغال مجاز به کار  اشخاص حقیقی شاغل تمام وقت در کلیه نهادهای و سازمانهای دولتی و غیر دولتی که برایشان لیست بیمه رد میشود محدود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
شوراهای انتظامی سراسر کشور ظاهرا در رابطه با دستورالعمل تعارض منافع بهشون دیکته شده که اقدامی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
دستورالعمل رد صلاحیت اشخاص ناقض دستورالعمل تعارض منافع منع استفاده از پروانه و معرفی آنها به شورای انتظامی در هییت تخصصی دیوان عدالت اداری ابطال نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات فقط برای رهگیری و شنود و بازداشت مخالفان سیاسی و دگراندیشان و معترضان بنزینی همیشه در صحنه هستند ولی برای شناسایی مفاسد اداری و مفاسد اقتصادی در نظام مهندسی سکوت اختیار میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
باید صدور پروانه شرکت های حقوقی بر اساس نیاز هر شهرستان یا استان انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا خودتون خنده تون نمیگیره ، شرکت آزمایشگاه خاک و بتن صوری توسط اداره راه و شهرسازی به راحتی احراز صلاحیت میشه در حالیکه عضو امتیاز آور شرکت اصلا تو شرکت نیست و فقط مدرک و پروانه خود را به شرکت ازمایشگاهی اجاره داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
نتیجه این میشود که در نظام مهندسی اراک حدود ۱۰ شرکت آزمایشگاهی بیکار و ۲۲۶ نفر مهندس مجری بیکار و ۲۱۰ نفر مهندس ناظر بیکار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اگر دولت و مجلس برای رفع معظل بیکاری مهندسان اقدامی انجام ندهند ، مهندسان با راه اندازی دستگاه ماینر میتوانند ارزهای دیجیتالی استخراج کنند و کسب درآمد کنند و کمترین ضرر این مشاغل کاذب ، قطعی برق و خاموشی صنایع و فلج شدن اقتصاد کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
شاید مقامات جمهوری اسلامی تصور کنند بیکاری مهندسان اهمیتی ندارد و میتوانند نسبت به آن بی تفاوت باشند ولی وقتی یک قیام سراسری مثل آبان ۹۸ به راه می افتد دیگر تانک و نفربر و مسلسل های سپاه هم جلوی اعتراض مردم را نمیتواند بگیرد ، این درست نیست که نمایندگان مجلس و استانداران و فرمانداران و وزرا و ...برجی ۶۰ میلیون حقوق بگیرند ولی عده زیادی از مردم بیکار باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
صدها شرکت مجری حقوقی صوری مثل قارچ در حال روییدن هستن و باعث بیکار شدن هزاران مهندس مجری شدند ولی وزارت راه و شهرسازی سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام نمیدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اعضای شرکت های آزمایشگاهی موظف به ثبت ساعت تردد و حضور و غیاب خود در دفتر آزمایشگاه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
باید نظام مهندسی به شکل آنلاین به اداره ثبت شرکت ها متصل شود تا مهندسانی که صاحب چند شرکت مجری حقوقی یا چند شرکت آزمایشگاهی هستند ، شناسایی شوند . مثلا مهدی قربانی صاحب و سهامدار ۴ شرکت مجری حقوقی صوری در اراک است که با خریدن پروانه اشتغال ۲ نفر از مهندسان و یک نفر از کاردان های فنی تاسیس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سامانه یکپارچه اطلاعات شغلی و حرفه ای مهندسان نباید معطل بودجه بماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
مگر طراحی یک سایت اینترنتی چقدر هزینه دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
با ایجاد این سامانه و استعلام کد ملی مهندسان میتوان فهمید در کدام ارگان دولتی یا شرکت خصوصی شاغل هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
باید سوابق بیمه مهندسان از سازمان بیمه تامین اجتماعی استعلام شود چون سوابق بیمه همان سوابق کاری مهندسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
جناب رییس فسیل سازمان تا بخواد حرکت کنه ۱۰۰ سال گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پرداخت اضافه کاری و بن پوشاک به کارمندان و مدیران نظام مهندسی استان ها را قطع کنید و این پول ها را صرف توسعه زیرساخت های نرم افزاری سازمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
بازنشستگان دولت هم از ارائه خدمات نظام مهندسی منع شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
صدور پروانه نظام مهندسی برای کارمندان دولت ممنوع شود چون همین کارمندان چندشغله دولت عامل امضافروشی در نظام مهندسی و باعث بیکار شدن هزاران مهندس شدند که تنها شغل و درآمدشان نظام مهندسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
شورای انتظامی برای توقف امضافروشی مهندسان به ابزارهای نظارتی جدید نیاز دارد مثلا دستگاه GPS روشی هوشمند و الکترونیکی برای کنترل حضور یا عدم حضور مهندسان ناظرو مجری سرساختمان است ، به این شکل که مهندسان ناظر و مجری باید اثر انگشت خود را درسامانه جی پی اس ثبت کنند وحضور خود را به شورای انتظامی اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
بر اساس اصل 141 قانون اساسی و تبصره 4 قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل هست که کارمندان دولت رو از عضویت در هیات مدیره های شرکتهای خصوصی منع کرده..
هیات مدیره های نظام با استناد به قانون تعارض منافع حقِ عضویت در شرکتها را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
فقط اون مهندسی که از صبح تا عصر در شرکت و یا اداره ای مشغول به کار است، در بهترین حالت بعد از تعطیلی اداره به کار تحت نظارتش سرکشی خواهد کرد.
آیا بعد از ساعت ۵ (تعطیلی ادارات) عوامل اجرایی در محل کارگاه هستند که این همکار محترم اشکالات را به آنان گوشزد کند؟
ضمنا هیچ شاغلی به خاطر مسایل بازنشستگی و امنیت کار، خود را از لیست بیمه خارج نکرده و به صورت خویشتن فرما بیمه نمی کند.
پس در بهترین حالت مدرک خود را به ثمن بخس فروخته تا به قول خود کمک خرجی برایش شود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
حضور غیرقانونی کارمندان دولت در هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی- اخبار راه و مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
کارمندان سازمان نظام مهندسی از ارائه خدمات مهندسی منع شوند و پروانه اشتغال خود را تحویل اداره راه و شهرسازی دهند . ( منع تعارض منافع )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
یکی از کارمندان نظام مهندسی اراک به نام ع ع هر ساله بهترین کارهای نظارت در بهترین مناطق شهر را با رانت و زد و بند برای خودش تصاحب میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
*تعرفه خدمات مهندسي*

در خواست انجمن مهندسان ساختمانی و تاسیساتی شمیرانات از شورای مرکزی در خصوص اعلام واقعی هزینه ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بله، واقعا واقعیت دارد ، وقتی صوری کاری رواج پیدا کند، متاسفانه بهشت دلالان شکل میگیره،
درصد پایین میخرند، درصد بالا میفروشند. و مهندسانی که ظرفیت اشتغال خودشان را به مفت میفروشند. و وزارتخانه باید مهندسین دو شغله را منع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
حضور کارمندان دولت در شرکت های خصوصی طراح، ناظر، مجری و آزمایشگاه به عنوان عضو هیات مدیره و یا مدیر عامل ممنوع و تخلف انضباطی محسوب می گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
اگر عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی شغل حساب می شود مشمول اصل 141 است و اگر هیئت مدیره نظام مهندسی طرف معامله با دولت است مشمول منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
یکی از تغییرات اساسی در قانون نظام مهندسی موضوع  ماده چهار مربوط به تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی رخ داده است زنگ خطری موثر بر صوری کاران سازمان که سالها از این راه رونقی به سفره خود داده‌اند .

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
خرید و فروش مدرک مهندسان یک جرم قانونی است و باید تحت پیگرد قرار گیرد ..... باید ترتیبی اتخاذ شود که تمام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل توسط شرکت حقوقی بیمه شوند ⭕️ دعوت به همکاری

از کلیه مهندسین در تمامی رشته‌ها (عمران، معماری، زمین شناسی، برق، مکانیک، کشاورزی، شیمی، صنایع، کامپیوتر، مدیریت و ...) در تمامی مقاطع تحصیلی با داشتن حداقل ۳ سال سابقه بیمه در ۴ سال اخیر و همچنین از تمامی بازنشسته های رشته‌های فوق جهت استفاده از امتیاز مدرک تحصیلی برای رتبه بندی شرکت‌ها دعوت به عمل می‌آید .

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه هر ماه باید اسامی کارمندان دولت را که عضو نظام مهندسی هستند به سازمان نظام مهندسی اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
با استعلام از سایت کارمند ایران میتوان کارمندان دولت عضو شرکت های حقوقی نظام مهندسی را شناسایی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
درست گفته کاملا کسی که شاغل تمام وقت در یک دستگاه اداری نمیتونه در شرکت های مجری و ازمایشگاه و …. هم عضو امتیاز آور باشه چون طبق مبحث دوم کسی که در اینگونه شرکت ها عضو امتیاز اور هست شاغل تمام وقت محسوب میشه و یک فرد در دو جا همزمان نمیتونه شاغل تمام وقت باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
عرض ادب و احترام
به نظر من آنچه که شاهدیم حاصل و نتیجه ی،دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی و ....در کل کشور هست که همه شون فله ای دانشجویان مهندسی علی الخصوص معماری و عمران رو بدون کوچکترین سخت گیری فارغ التحصیل کردن.و این شد حاصل کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
در خواست از دادگستری آذربایجان شرقی برای برخورد با شرکت‌های صوری ساختمانی
جناب آقای خلیل‌الهی
ریاست محترم دادگستری استان آذربایجان شرقی

سلام علیکم
احتراماً، به استحضار می‌رساند برخی افراد با اجاره فله‌ای پروانه‌های اشتغال مهندسین مجری صادره از اداره کل راه و شهرسازی استان و تشکیل شرکت‌های مجری سازندگان مسکن و ساختمان صوری بدون حضور مهندسان مجری متخصص در امر ساخت‌وساز به پدیده شوم امضافروشی در سطح استان اقدام می‌نمایند که تبعات این امر در مواقع بحران مشاهده خواهد شد.
همچنین، این امر موجب کاهش حق‌الزحمه و از دور خارج شدن نیروهای متخصص مهندسی از چرخه ساخت‌وساز و متضرر شدن بهره‌برداران نهایی ساختمان یعنی ساکنان اینگونه ساخت و سازها و بیکاری جوانان استان می‌شود.
خواهشمند است دستور فرمایید به جهت جلوگیری از تبعات جانی و مالی بهره‌برداران نهایی و از دست رفتن حیثیت جامعه مهندسی استان در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

ماده ۱۵
(اهم وظایف هیئت مدیره)

بند ۵

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
مهندسان سرساختمان به کارت شناسایی هوشمند و الکترونیکی مجهزشوند برای کنترل حضور و غیابشان توسط شهرداری ، اداره کار ، استانداری، دادستانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
مهندسی که کمتر از ۸ ساعت در روز سرساختمان حضور داشته باشد ، امضافروش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
لطفا موقع عقد قرارداد مجری، بیمه تامین اجتماعی مجری از طریق کمیته مجریان چک بشه که با این کار مجری دو شغله حذف بشه و نتونه کار بگیره
خداییش در حق مجریانی که از این طریق امرار معاش میکنند اجحاف شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۸ دی ۱۴۰۰
مهندسان سرساختمان به GPS مجهزشوند برای ثبت حضور خود به شورای انتظامی نظام مهندسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
تمامی شرکتهای طراح و ناظر مافیایی و عوامل وابسته به آنها در لیست بازدیدها قرار گرفته است و به زودی لیست عملکرد و صوری بودن این شرکتها برای کلیه مهندسان ارائه می شود و تعلیق می گردند متاسفانه مافیای قدرت تهدید های خود را شروع کردند ولی جناب دکتر محمود زاده و دکتر پور جوادی به شدت پیگیر اجرای شیوه نامه و بر خورد شدید با مافیای شکل گرفته در سازمانهای نظام مهندسی بخصوص نظام مهندسی استان تهران می باشند و همانگونه که رد صلاحیت افراد مافیایی به خوبی انجام شد این شرکتها که حق و حقوق بیش از ۱۲۰هزار عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران را گرفته اند به زودی جمع می شوندو ردصلاحیتهای برای مدافعان این شرکتهای مافیایی در هییت مدیره استان تهران در راه می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
این حرف ها چیه معاون مرکز پژوهش های مجلس راجع به ناظر و مجری زده!!!

حق انتخاب ناظر توسط مالک!!! آیا این آقا از فساد امضافروشی و دستورنقشه فروشی در اکثر شهرداری های کشور باخبر است؟
این چه پژوهشی است که انجام دادید!!!

بعد اگر مجری در تهران در بسیاری ساختمان ها صوری شده، دلیل بر این نمی شود مشکل مجری را هم به سبک نامعلوم مدنظر شما حل کنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
شرکت های طراح و ناظر استان تهران با ۱۲۰هزار مهندس در اختیار ۱۵۰نفر.
تمام بازی ها به نام ۱۲۰هزار مهندس و به کام ۱۵۰نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۰
اخطار نهایی به فروشندگان پروانه های حقیقی که مشار الیه آنرا را به شرکت‌های صوری سپرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ دی ۱۴۰۰
جلوگیری از ارایه خدمات ناظر و مجری صوری در اولویت قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
ایجاد کمیته های بازرسی ساخت برای شناسایی مجریان امضافروش و چندشغله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
حق بیمه تامین اجتماعی مجریان حقیقی توسط کارفرما یا سازمان نظام مهندسی پرداخت شود تا مجبور نباشند شغل دیگری غیر از نظام مهندسی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۰
برای برچیده شدن شرکت های صوری نظام مهندسی باید ترتیبی اتخاذ شود که شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاهی و شرکت های نظارت حقوقی و دفاترطراحی برای تمام اعضا و مدیرعامل و سهامداران خود، لیست بیمه تامین اجتماعی رد کنند ( بیمه اجباری ) و وزارت راه و شهرسازی هنگام صدور و تمدید پروانه شرکت های حقوقی نظام مهندسی ، سوابق بیمه اعضای شرکت و مدیرعامل و سهامداران شرکت ر کنترل کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
عمق فساد در نظام مهندسی آنچنان بالاست که یا باید منحل شود یا در سازمان برنامه و بودجه ادغام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
ملزم شدن شرکت های مجری حقوقی به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سرپرست کارگاه یا نماینده مجری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
لطفا وزیرکار ، وزیر راه و شهرسازی ، دادستان کل ‌کشور ، رییس نظام مهندسی ... به شکل سرزده به یکی از آزمایشگاه های خاک و بتن نظام مهندسی اراک سرکشی کنند ، مشاهده میکنند مدیرعامل شرکت ازمایشگاهی در محل آزمایشگاه حضور ندارد چون مدرک و پروانه نظام مهندسی خود را به صاحب آزمایشگاه فروخته است ، آیا مدرک فروشی جرم نیست ؟ خیلی جالبه بعضی افراد صاحب ۴ یا ۵ آزمایشگاه نظام مهندسی هستند که با پروانه و مهر سایر مهندسان ایجاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
اعضای هیات مدیره شرکت های آزمایشگاهی هم در آزمایشگاه حضور ندارند چون مدرک و پروانه نظام مهندسی خود را به صاحب آزمایشگاه فروخته اند . ولی اگر ترتیبی اتخآذ شود که پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضای هیات مدیره شرکت های ازمایشگاهی از طریق خود شرکت اجباری شود تا حدودی جلو پروانه فروشی مهندسان چندشغله به این شرکت های آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی گرفته میشود ، باید شرکت حقوقی ( آزمایشگاهی) برای تک تک اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ، لیست بیمه تامین اجتماعی رد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
برای جلوگیری از مدرک فروشی ، پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان طراح باید ترتیبی اتخاذ شود تا کنترل حضور و غیاب مهندسان در دفتر طراحی با نصب دستگاه حضور و غیاب الکترونیکی ( حسگر اثر انگشت یا دوربین چهره نگار ) انجام شود و نتایج کنترل تردد مهندسان طراح به شکل آنلاین برای شورای انتظامی نظام مهندسی ارسال شود ( حضور تمام وقت از ۸ صبح تا ۱۶ عصر )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۰ دی ۱۴۰۰
مهندسان باید تابع قانون کار باشند ، یعنی ۸ ساعت کار در روز = ۴۴ ساعت کار در هفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۰
مهندسان طراح و ناظر و مجری به کارت شناسایی هوشمند مجهز شوند تا با حسگر اثر انگشت بتوان احراز هویت آنها را سرساختمان انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
لطفا شهردار و استاندار به شکل سرزده به چند تا از ساختمان های در حال احداث سرکشی کنند و قطعا خواهند دید که اغلب مهندسان مجری نظام مهندسی سرکارشان حضور ندارند یعنی امضافروشی کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۰ دی ۱۴۰۰
چرا سازمان بازرسی کل کشور در برابرغیبت مهندسان مجری ، سرساختمان هیچ برخورد قانونی نمیکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
بر اساس قانون منع تعارض منافع ، کارمندان سازمان بازرسی کل کشور نباید پروانه نظام مهندسی داشته باشند و از آن استفاده کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
بیشتر شرکت های مجری حقوقی در نظام مهندسی اراک صوری هستند ، یا مجری سرساختمان حضور ندارد ، یا سرپرست کارگاه سرساختمان نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۰
راهکار نزدیک برخورد با این فساد ، برخورد قضایی و اطلاعاتی با موضوع است و عجیب که در این همه سال تاکنون برخورد بخصوصی با این فساد در صنعت ساختمان نشده است.
راهکار کمی دورتر دفع این فساد هم استقرار دولت الکترونیک در صنعت ساختمان کشور است و حذف مراجعات انسانی به دستگاه های صنعت ساختمان کشور است مثل ادارات راه و شهرسازی ، شهرداریها ، ...
راهکار دورتر هم اجبار قانونی در ارجاع کلیه خدمات مهندسی ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان است تا به اسم انتخاب مالک شاهد فسادهای بیشتری نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
عضویت مهندسان بازنشسته در شرکت های حقوقی نظام مهندسی ممنوع شود ( توقف امضافروشی و پروانه فروشی و مدرک فروشی مهندسان )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
باید مهندسانی که در خارج کشور سکونت دارند ، شناسایی شده و پروانه نظام مهندسی آنها باطل شود . چون مهر و امضای خود را به شرکت ها و دفاتر در ایران اجاره میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا پروانه اشتغال مهندسان ناظر بازنشسته ابطال نمیشود چون که به علت ناتوانی جسمی و کهولت سن حتی توان بالا رفتن از راه پله موقت ساختمان نیمه کاره را ندارند و امضافروشی و پروانه فروشی میکنند و مدرک تحصیلی و مهر نظام مهندسی خود را به شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاهی و دفاتر طراحی نظام مهندسی اجاره میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۰ دی ۱۴۰۰
وقتی شرکت های مجری حقوقی و شرکت های خدمات آزمایشگاهی نظام مهندسی مجبور شوند برای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره امتیازآور شرکت ، لیست بیمه تامین اجتماعی رد کنند ، افرادی که شغل دیگری غیر از نظام مهندسی دارند از ترکیب شرکت های حقوقی نظام مهندسی حذف میشوند مثل کارمندان و بازنشستگان و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
چرا دادستان کل کشور ورییس قوه قضاییه لال شدند در برابر امضافروشی و پروانه فروشی و مدرک فروشی و نقشه فروشی مهندسان ساختمان ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل و اعضای شرکت های آزمایشگاهی موظف به حضور تمام وقت در آزمایشگاه باشند ( از ۸ صبح تا ۴ عصر )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
متاسفانه شورای انتظامی در برخورد با مهندسان امضافروش و مدرک فروش ضعیف عمل کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا پروانه اشتغال مهندسان شاغل در ارگان های دولتی ابطال نمیشود ؟ ( قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و قانون منع تعارض منافع ) . چون مثلا کارمند اداره نوسازی و تجهیز مدارس که از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در اداره دولتی مشغول رسیدگی به کارهای ارباب رجوع است ، هنگام عصر به خانه میرسد و فرصتی برای نظارت و کنترل بر ساخت و ساز ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا دادستان ها و ماموران شهرداری و ماموران دادگستری و بازرسان اداره کار هر هفته ۲ بار سرساختمان های در حال احداث سرکشی نمیکنند تا متوجه شوند کدام مهندسان مجری و ناُظر سرساختمان حضور ندارند و صرفا امضافروشی میکنند ؟ و موجبات بیکار شدن هزاران مهندس دیگر را فراهم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
بخش نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی باید هر هفته حداقل ۳ بار به ساختمان های در حال احداث سرکشی کند و اسامی مهندسان مجری که سرساختمان حضور ندارند به شورای انتظامی نظام مهندسی اعلام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ دی ۱۴۰۰
پزشک سهمیه ای بیسواد از ریاست کمیسیون عمران مجلس ، برکنار شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
بیکاری مهندسان مجری ، نتیجه مستقیم امضافروشی مهندسان چندشغله و گسترش شرکت های مجری حقوقی صوری در نظام مهندسی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا سوابق بیمه تامین اجتماعی اعضا و سهامداران شرکت های حقوقی نظام مهندسی حین صدور یا تمدید پروانه شرکت ها بررسی نمیشود که مبادا شاغل در بخش خصوصی و دولتی نباشند و امضافروشی و پروانه فروشی نکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا دستگاه حضور و غیاب آنلاین ( حسگر اثر انگشت) در دفاتر طراحی و شرکت های آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی نصب نمیشود تا مهندسان پروانه فروش عضو شرکت های ازمایشگاهی شناسایی شوند؟ چون هیچ حضور فیزیکی در شرکت آزمایشگاهی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
اعلام حضور و غیاب مهندسان به شورای انتظامی نظام مهندسی ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چرا سوابق بیمه تامین اجتماعی مجریان نظام مهندسی هنگام انعقاد قرارداد اجرای ساختمان با مالکان زمین ، کنترل نمیشود که مبادا شاغل در بخش خصوصی و دولتی نباشند و لیست بیمه تامین اجتماعی شان از جایی جز نظام مهندسی رد نشود ؟ چون مجری باید شاغل تمام وقت سرساختمان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۹ دی ۱۴۰۰
مهندسان مجری و ناظر نظام مهندسی سرساختمان به دستگاه GPS لمسی مجهز شوند تا حضور یا عدم حضور خود را به نظام مهندسی اعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سازمان بازرسی کل کشور باید با مساله امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان برخورد قضایی انجام دهد
آخرین اخبار