انگلیس ۶ ژنرال ارتش میانمار را تحریم کرد

دولت انگلیس ۶ ژنرال میانماری را به دلیل دست داشتن در تحولات اخیر در این کشور تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، انگلیس ۶ ژنرال ارتش میانمار را به دلیل دست داشتن در کودتای اول فوریه در این کشور به فهرست تحریمی خود افزود.

دولت انگلیس اعلام کرد ۶ ژنرال در میانمار را به دلیل همراهی در کودتای این کشور تحریم کرد. لندن همچنین اعلام کرد شرکت‌های انگلیسی نباید با شرکت‌های وابسته به ارتش میانمار تجارت کنند در غیر این صورت مشمول تحریم‌های تنبیهی می‌شوند.

بر این اساس، مین آنگ هلاینگ از فرماندهان ارتش میانمار و ۵ عضو شورای اداری نظامی به واسطه شرکت در این کودتا توسط دولت انگلیس تحریم شدند.

دولت انگلیس اعلام کرد رویکرد تجارت خود با این کشور جنوب شرقی آسیا را به منظور بازنگری متوقف می‌کند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: بسته تدابیر امروز پیام روشنی را به ارتش میانمار ارسال می‌کند که مسئولین نقض حقوق بشر پاسخگو خواهند بود و مقامات ارتش باید حکومت را به دولت منتخب مردم میانمار برگردانند.

پیش از این، انگلیس ۳ نیروی نظامی ارتش میانمار را به اتهام نقض جدی حقوق بشر پس از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرد.

دولت آمریکا نیز ۱۰ ژنرال ارتش میانمار و سه نهاد مرتبط با ارتش را هدف تحریم قرار داد و از سایر اعضای سازمان ملل متحد خواست تا از این الگو پیروی کنند.

آنگ سانگ سوچی، رئیس حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز اول فوریه به وقت محلی بازداشت شدند.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار