رمز ماندگاری هنر‌های سنتی و صنایع دستی خلاقیت و نوآوری است

یکی از رسالت‌های ما در صنایع دستی حفظ و احیا است، حفظ آن چیزی‌هایی که قبل از ما وجود داشته است و احیا و به روز رساندن همان هنر‌ها و داشته‌های قدیمی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   محمد مطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:رمز ماندگاری هنر‌های سنتی و صنایع دستی خلاقیت و نوآوری است و سهم نوآوری و خلاقیت در ماندگاری هنر‌های سنتی و صنایع دستی ۸۰ درصد است.


او  با بیان اینکه اگر بحث هنری در کار وجود نداشته باشد آن کار در حال تکرار شدن است گفت: یکی از رسالت‌های ما در صنایع دستی حفظ و احیا است، حفظ آن چیزی‌هایی که از قبل ما داشتیم و احیا و به روز رساندن همان هنر‌ها و داشته‌های قدیمی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های تجاری سازی، برند سازی است و تجاری سازی، بسته بندی و بازاریابی مهمترین نیازمندی‌ها در موقعیت این بخش است.

مطیع ضمن ابراز خوشحالی از وجود هنرمندان بسیار خوب در این زمینه بیان کرد: ما از هنرمندان، حفظ و احیا می‌خواهیم و نسل جوان، تحصیل کرده و نسل ایده پرداز ما باید در زمینه احیا فعالیت‌های خاصی داشته باشد.

او پایگاههایی، چون خانه‌های صنایع دستی و خانه ملک را سکوی پرتابی دانست و تصریح کرد: این پایگاه‌ها موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.

انتها ی پیام// ف .غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.