طرح اهدای نهال رایگان تا ۱۵ اسفند ماه تمدید شد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به دلیل استقبال شهروندان از طرح اهدای نهال رایگان در هفته درختکاری اجرای این طرح تا نیمه اسفندماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، با اشاره به اجرای طرح بزرگ درختکاری در داخل و حاشیه شهر مشهد در قالب پویش بزرگ «نفس عمیق شهر» گفت: بخشی از این اقدامات در پروژه کوه پارک، بوم پارک، کمربند سبز و نیز احداث بوستان‌های ریز و درشت در مناطق مختلف شهر عملیاتی شده است.


او با بیان اینکه برای هفته درخت کاری امسال ۱۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر برای کاشت توسط مردم پیش بینی شده است، افزود: به دلیل شرایط خاص کرونا و با هدف پرهیز از تجمع، شهروندان می‌توانند به صورت غیر حضوری برای دریافت نهال‌های مثمر و غیرمثمر از طریق سامانه Gsms.mashhad.ir اقدام کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: مشهد به عنوان یکی از کلان شهر‌های پیش رو در حوزه محیط زیست، بستر لازم برای درخواست نهال به صورت الکترونیکی را در اختیار شهروندان قرار داده است. 


بیشتر بخوانید


یعقوبی با بیان اینکه چنانچه ظرفیت پیش بینی شده برای اهدای درخت رایگان به شهروندان تکمیل شود، امکان افزایش تعداد نهال وجود دارد، بیان کرد: پس از ثبت درخواست، نهال‌های مذکور به وسیله ۶۵ اکیپ در مناطق ۱۳ گانه شهر به آدرس مورد نظر شهروندان ارسال می‌شود.

 

او  تصریح کرد: پس از بازدید همکاران از آدرس‌های مورد نظر، متناسب با درخواست شهروندان گونه‌های گیاهی مثمر برای داخل منازل و غیر مثمر برای بیرون منزل توسط اکیپ‌های مورد نظر تحویل یا کاشته خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اجرای طرح «باغ زندگی» و «باغ خاطره» برای نخستین بار در کلان شهر مشهد، تأکید کرد: در قالب این طرح شهروندان در ۴ محور فرزندان، تازه مزدوجین، اهدا کنندگان عضو و متوفیان می‌توانند اقدام به کاشت درخت و پلاک گذاری شخصی کنند.


یعقوبی اظهار کرد: همچنین به زودی با اجرای ۳۰۰ هکتار درختکاری در پروژه ساماندهی کشف رود و ایجاد بوم پارک، ۱ هزار  و ۲۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات جنوبی شهر و همچنین درختکاری گسترده در پروژه‌های رودپارک و کشت پارک، بخش مهمی از پازل طرح نفس عمیق شهر تکمیل خواهد شد.

 

انتهای پیام// ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رستگار
۰۶:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دو اصله نهال در بلوار دوم طبرسی ۳جعفری ۱۰ نیاز است لطفا بیایید بکارید
Canada
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایکاش در ایران زمین رسم بشه
که برای فوتی ها
برای متولد ی ها
برای پیوند ازدواج
درخت نذر کنیم و بکاریم
تا وطن ما گلستان شود