آژیر خطر کاهش شدید ذخایر خونی در فارس به صدا درآمد

مدير كل انتقال خون استان فارس گفت: کمبود شدید محصولات خونی در بیمارستان‌های استان فارس وجود دارد.

مدير كل انتقال خون فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  ذخایر خونی بیمارستان‌های استان به دلیل کم شدن مراجعه شهروندان و نگرانی ناشی از پیامدهای ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است.

مسعود ترابی با هشدار اینکه سازمان انتقال خون با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه شده است، افزود: در حال حاضر به تمامی گروههای خونی بخصوص +A و -O نیاز مبرم و حیاتی داریم.

او از مردم و اهداکنندگان مستمرخون خواست تا برای اهدا خون خود به پایگاه‌های انتقال خون در سطح استان و کلانشهر شیراز مراجعه کنند.

ترابی به زیاد بودن عمل‌های جراحی و نیاز مستمر بیماران تالاسمی به خون اشاره کرد و افزود: ذخایر خونی در فارس با کاهش شدید رو به رو است و تنها مشارکت مردم در اهدای خون می‌تواند کمبود شدید خون در بیمارستان‌ها را برطرف کند.

مدير كل انتقال خون استان فارس از شهروندان درخواست کرد برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند تا مراکز درمانی بتوانند خدمات خود را بدون نگرانی به بیماران و نیازمندان به خون ادامه دهند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس به فعالیت مراکز اهدای خون در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰ شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

ترابی افزود: در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده نیز مراکز ثابت همه‌روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ تا ۱۳ برای پذیرش اهداکنندگان آماده هستند.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین با تاکید بر اینکه در مراکز اهدای خون جهت سلامت اهدا کننده و کیسه خون، اصول بهداشتی فراتر از دستور العمل های استاندارد اجرا می‌شود، گفت: پایگاه انتقال خون نمازی شیراز به عنوان تنها مرکز جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان فارس همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای اهدا کنندگان است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار