بحران کمبود خون در استان فارس

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: در حال حاضر مراجعات مردم به پایگاه‌های اهدای خون در استان به شدت کاهش یافته و کمبود خون جدی است.

مدير كل انتقال خون فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: با توجه به قطب پزشکی بودن شهر شیراز در جنوب کشور سازمان انتقال خون فارس، به‌عنوان تامین کننده خون مورد نیاز بیماران با کاهش شدید ذخائر خونی و بحران کمبود خون مواجه شده است.

مسعود ترابی یادآور شد که اداره کل انتقال خون فارس که تامین خون ۷۳ مرکز درمانی در این استان را بر عهده دارد اکنون با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه است.

او با تاکید بر اینکه مردم نباید در این شرایط بحرانی، افراد گیرنده دائمی خون را فراموش کنند، افزود: در استان فارس بیماران زیادی هستند که به دلائل مختلف نیاز به خون، پلاکت و سایر فرآورده های خونی دارند و از همه هم استانی می خواهیم که این عزیزان را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس به فعالیت مراکز اهدای خون در سطح استان اشاره کرد و گفت: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰ شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

ترابی افزود: در هفت شهرستان مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، داراب، لارستان و آباده نیز مراکز ثابت همه‌روزه حتی روزهای تعطیل از ۸ تا ۱۳ برای پذیرش اهداکنندگان آماده هستند.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین با تاکید بر اینکه در مراکز اهدای خون جهت سلامت اهدا کننده و کیسه خون، اصول بهداشتی فراتر از دستور العمل های استاندارد اجرا می‌شود، گفت: پایگاه انتقال خون نمازی شیراز به عنوان تنها مرکز جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان فارس همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای اهدا کنندگان است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.