دانایی فر مطرح کرد؛

نقش پر اهمیت بخش خصوصی در تسهیل تجارت ایران و سوریه

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه گفت: بخش خصوصی می‌تواند موجب تسهیل تجارت ایران و سوریه شود.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دانایی فر دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه اظهار کرد: یکی از پدیده‌های نادر برخلاف روابط عمیق سیاسی، مذهبی و اقتصادی این است که ما اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و سوریه نداشتیم.

او افزود: ما به اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و سوریه امید زیادی داریم. طی ۳ تا ۴ سال اخیر بعد از بازگشت آرامش به سوریه می‌توانیم به مرحله ساختار سازی و بهره برداری از ساختار‌های ایجاد شده اشاره کنیم.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با سوریه گفت: مرکز تجارت ایرانیان در سوریه، ایجاد اتاق بازرگانی ایران و سوریه، ساختار و سازماندهی اتاق ایران برای حضور در اتاق سوریه، حضور دانش بنیان ها، حضور مجموعه‌های خصولتی مانند بنیاد مستضعفان و حضور بخش‌های غیر نظامی وزرات دفاع در زمینه غذا و انرژی از عملیات مثبت صورت گرفته در روابط ایران و سوریه است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: ما با شرایط خاص کشتیرانی قول‌های بسیاری برای ادامه تجارت دادیم. ما مراحل سازماندهی را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال حاضر نوبت بهره برداری آن است. زمانی که آسیب شناسی می‌کنیم علی رغم عدد‌های قابل قبول عمدتا روابط ما رابطه دولت با دولت بوده و این پایدار نیست. آن چیزی که می‌تواند موجب شتاب شود، نقش بخش خصوصی است. ما باید به بخش خصوصی اصالت دهیم. در غیر این صورت حضور ما، حضوری پایدار نیست.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: با رئیس بانک مرکزی، وزارت صمت و وزیر راه و شهرسازی به دنبال انجام برخی کار‌ها و اعمال مشوق‌هایی مانند کاهش سقف تعهدات ارزی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار