همزمان با ماه شعبان صورت می گیرد؛

توزیع ۶ هزار بسته تبرکات مهدوی بین نیازمندان کرمان

با هدف اجرای طرح تبرکات مهدوی در ماه شعبان، ۶ هزار بسته موادغذایی بین نیازمندان در سطح استان کرمان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در آستانه فرارسیدن ماه شعبان و در قالب طرح تبرکات مهدوی و برای تکریم افراد نیازمند، ۶ هزار بسته مواد غذایی  از سوی اوقاف استان کرمان تهیه و توزیع می شود.

حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان این که سال جدید شروع و پایانش همزمان با نیمه شعبان است و سزاوار است عاشقان مهدی موعود( عج) این تقارن ایام را به فال نیک گرفته و به امید آنکه سال ظهور مولایمان باشد، قدمی برداشته و در مسیر انتظار گامی استوار بردارند.

او افزود: طرح تبرکات مهدوی برای تکریم افراد نیازمند با مشارکت منتظران حضرتش در قالب تهیه لباس، مایحتاج شب عید، اهدای سبد غذایی و ذبح قربانی تا پایان ماه پرفضیلت شعبان در استان کرمان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه در قالب این طرح ۶ هزار بسته مواد غذایی تهیه و در بین نیازمندان استان توزیع می شود، بیان داشت: خدمت به نیازمندان یکی از دغدغه‌های معصومین (ع) بوده است. 

او  هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت، تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت و بسیج عمومی و مردمی در خدمت به افراد کم برخوردار، کمک به اقشار آسیب پذیر، تهیه لباس و مایحتاج شب عید نیازمندان اعلام کرد و بیان داشت: منابع اجرای این طرح از طریق جلب مشارکت متولیان موقوفات غیرمتصرفی، خیران و بازاریان و افراد دارای توان مالی، مشارکت خرد شهروندان و منابع قابل استفاده در بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی اوقاف وامورخیریه استان توجه به حفظ کرامت و عزت مستمندان در این طرح را یک اصل مهم دانست و بیان داشت: برای اجرای این طرح مهم پیش بینی شده است از بسته بندی‌های مناسب و شکیل استفاده شود، از تصویر برداری چهره بهره‌مندان در هنگام دریافت سبد غذایی جلوگیری شود و تا حد توان در خدمت به این قشر جامعه به شیوه اهل بیت(ع) عمل کرده و زحمت آمدن و گرفتن هدایا را از دوش آنان برداشته و با کمال احترام و تلاش برای حفظ آبرو و شخصیت آنان، بسته‌ها به در منازل ایشان ارسال و تقدیم شود.

او با بیان اینکه کلیه حمایت‌ها با عنوان تبرکات مهدوی انجام می‌گیرد، گفت: تهیه و اهدای لباس و کفش برای خانواده‌های کم برخوردار؛ تهیه و توزیع سبد‌های غذایی، آجیل و شیرینی؛ ذبح قربانی و توزیع بین نیازمندان منطقه و طبخ و توزیع غذای گرم در مناطق محروم و حاشیه‌ای مخصوصا در شب ولادت حضرت مهدی (عج) از اقدامات مهم این طرح است.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار