سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان:

موج جدید کرونا میهمان نوروزی اصفهان می‌شود

نجیمی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان ثابت است اما تا کنون تعداد ۱۲ نفر مشکوک به کرونای جهش‌یافته انگلیسی شناسایی کرده ایم.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه‌خبرنگاران‌جوان از اصفهان، گفت: وضعیت کلی استان به رنگ زرد است و فقط یک شهرستان به رنگ نارنجی داریم، اما به‌طورکلی خطر متوسطی وجود دارد که نگران هستیم الگویی مشابه به استان خوزستان داشته باشیم.

او افزود: امیدواریم پیدا کردن موارد جهش یافته باعث شود حساسیت بیشتری نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نشان دهیم و اگر مردم بیشتر این موارد را رعایت کنند حتی با وجود کووید جهش یافته شاهد موجی نخواهیم بود.

او تصریح کرد: اگر شهروندان اصفهانی دقت بیشتری انجام ندهند دور از ذهن نیست در اواخر اسفندماه موج جدیدی را ببینیم که با محدودیت‌های نوروزی همراه است، ولی تاکنون هیچ‌موردی قطعی نشده است.

نجیمی با اشاره به شروع واکسیناسیون عمومی در استان‌ها، گفت: سهمیه بندی استان‌ها در توزیع واکسن کووید براساس مقدار محموله‌ای است که به کشور می‌رسد و تعداد مشخصی در وزارت بهداشت به هر استان اختصاص می‌یابد.

او بیان کرد: اولویت بندی واکسیناسیون اصفهان بر اساس سند ملی کشور است که افراد در چهار گروه طبقه‌بندی شده‌اند و استان اصفهان طبق همان سند تعداد واکسن‌های توزیع شده را استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.