زندگی عجیب و غریب کشوری ناشناخته در استرالیا!

شیوه عجیب زندگی مردم کشور ناشناخته میکرونزی واقع در اقیانوس آرام سوژه رسانه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کشور میکرونزی، کشوری که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست، این کشور وابسته، واقع در اقیانوس آرام در شمال شرقی استرالیا است و شامل تعداد زیادی جزیره و سرزمین کوچک است که تمدن آن‌ها تا چهار هزار سال تخمین زده شده است. کشور میکرونزی در سال ۱۹۷۹ میلادی قانون اساسی جدیدی را تصویب و استقلال خود به دست آورده است.

کاوشگران اروپایی, به ویژه پرتغالی‌ها اولین کسانی بودند که جزایر میکرونزی را کشف کردند و این کشور تازه کشف شده هنگام جنگ جهانی اول به اشغال امپراتوری ژاپن درآمد، سپس بعد از جنگ جهانی دوم با قطعنامه ۲۱ شورای امنیت مدیریت، این منطقه با نام قلمرو تراست جزایر اقیانوس آرام به آمریکا واگذار شد. ایالات فدرال میکرونزی توافق نامه انجمن آزاد را با ایالات متحده امریکا امضا کردند که با اجرایی شدن این توافق نامه در تاریخ ۳ نوامبر ۱۹۸۶ از قلمرو امانی به یک کشور  مستقل تبدیل شد.

این توافق نامه در سال ۲۰۰۴ تمدید شد و تضمین کرد که ایالات میکرون به عنوان یک کشور بدون ارتش باقی خواهد ماند و در صورت خطر به ارتش ایالات متحده متوسل می‌شوند. ریاست این ایالت را رپیتر کریستین بر عهده دارد. این کشور دارای یک سیستم اداری و سیاسی خاص است که از سیستم‌های آمریکایی پیروی می‌کند. پایتخت آن پالیکیر و زبان رسمی انگلیسی است. جمعیت میکرونزی متشکل از آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، استرالیایی‌ها، چینی‌ها و فیلیپینی‌ها است و بسیاری از آن ها مسیحی هستند.

مردم زمین تنبل هستند!

پس از یک سلسله مطالعات در مورد تنبلی که توسط مجله The Lancet منتشر شد، میکرونزی به فهرست کشور های تنبل وارد شد. میزان تنبلی در ایالت‌های فدرال میکرونزی ۶۶.۳ ٪ از جمعیت است و این یک شیوه زندگی بسیار بدوی است که در آن مردم محلی برای همه چیز به خودشان وابسته هستند و عموم مردم امکان استفاده از اینترنت را ندارند بلکه فقط به دولت و رئیس جمهور محدود می‌شود.

زندگی جداگانه

خانه کاهگلی،  خانه خانوادگی است و در داخل آن یک اتاق مهمان وجود دارد. Falo نام آشپزخانه‌ و سازه‌های جداگانه‌ای است که در خارج از خانه‌  کاهگلی وجود دارد. در این خانه زنان و کودکان آن‌ها زندگی می‌کنند و Biby یک خانه مردانه است که محلی برای همکاری عموم مردم برای مدرسه، جشنواره‌ها یا جلسه‌هاست. البته شایان ذکر است که پیش از ورود به این خانه ها مجوز لازم است .

مسیربابی کشور میکرونزی

 کشور میکرونزی در اقیانوس  پهناور آرام قرار دارد، نه تنها در گذشته ساکنان آن از قطب نما استفاده نمی‌کردند، بلکه حتی امروزه نیز با استفاده از حرکت و پرتو‌های ستارگان و الگو‌های موج اقیانوس راه خود را پیدا می کنند.

در ادامه تصاویر منتشر شده از کشور میکرونزی را مشاهده می‌کنید:

کشور تنبل میکرونزی

کشور تنبل میکرونزی

کشور میکرونزی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار