در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همراه داشتن تست منفی کرونا در بخش جاده ای هم برای مسافران خوزستان الزامی شد

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همراه داشتن تست pcr منفی مسافران در بخش حمل و نقل جاده‌ای هم الزامی شد.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در پی ایجاد شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان، تعداد اعزام اتوبوس از مبداء این استان و به مقصد این استان کاهش یافته است، گفت: با توجه به ابلاغ دستور العمل‌های ستادملی مقابله با کرونا ظرفیت‌های حمل و نقل در این مسیر در بخش جاده‌ای به ۱.۳ کاهش یافته است.

باقر جوان با بیان اینکه این تصمیم با توجه به وضعیت خاص به‌وجود آمده در استان خوزستان گرفته شده است، گفت: طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مرکزی مبارزه با کرونا تمامی مسافرانی که قصد ترک استان خوزستان به شهرهای دیگر را دارند، باید تست کرونا بدهند، در غیر این‌صورت امکان سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را نخواهند داشت.

او ادامه داد: همچنین طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل و نقل مسافری، ملزم هستند از تمامی مسافرانی که قصد سفر از استان خوزستان به استان‌های دیگر کشور را دارند، تست PCR منفی هنگام عزیمت دریافت کنند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای توضیح داد: باید رانندگان هنگام سوار کردن مسافر به مقصد خوزستان و یا بالعکس از آنها تست pcr دریافت کنند در غیر این صورت با راننده متخلف برخورد خواهد شد .

باقر جوان بیان کرد: تمامی این اقدامات علاوه بر دستور العمل های قبلی است و تمامی مسافران در این مسیر ملزم به رعایت دستور العمل های بهداشتی هستند.

او اظهار کرد: از مسافران جاده‌ای درخواست می‌کنیم برای کنترل ویروس و جلوگیری از شیوع بیشتر از انجام سفرهای غیر ضروری جاده‌ای به مقصد استان خوزستان و از مبدا این استان خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار