مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی خبر داد؛

همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز بندر چابهار

راستاد گفت: امروزه بنادر، زمانی می توانند رقابت پذیری خود را حفظ و ارتقا دهند، که بتوانند به عنوان حلقه ای از زنجیره یکپارچه و جهانی لجستیک نقش آفرینی کنند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر در همایش بین‌المللی دریایی هند ۲۰۲۱، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت بنادر از مدیریت‌های دولتی و عمومی به مدیریت صاحبخانه‌ای و حتی خصوصی تغییر یافته که پویایی و تحرک زیادی را در این صنعت به همراه داشته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروزه اپراتورهای بندری معتبر، صرف نظر از ملیت‌شان، در همه نقاط جهان برای سرمایه گذاری و راهبری بنادر تجاری حضور دارند، تصریح کرد: خطوط کشتیرانی بزرگ در بنادر مختلف دنیا سرمایه گذاری‌های بندری انجام می‌دهند و پایانه‌های بندری اختصاصی خودشان را ایجاد می‌کنند.
 
راستاد با تاکید بر اینکه صنعت بندری امروزه کاملا متحول شده و کشورها باید برای حفظ و افزایش سهم بازار از حمل و نقل دریایی، خود را با این تحولات وفق دهند، افزود: در جمهوری اسلامی ایران نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع و مسئول بنادر تجاری و کشتیرانی بازرگانی، تلاش کرده تا همگام با تحولات جهانی گام بردارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروزه کلیه بنادر ایران توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می‌شوند. 
 
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه‌ بخش خصوصی در بنادر ایران، اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها در زمینه تامین تجهیزات بنادر، بلکه در زمینه احداث روبناهای بندری همچون انبارهای نگه‌داری کالا اعم از سرپوشیده و روباز، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن نگهداری مواد فله مایع، کارخانجات تولیدی و ارزش افزوده‌ای، خدمات لجستیکی و پشتیبانی بنادر است.
 
۳۳۰ قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای تعریف شده است
 
راستاد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۳۰ قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایران با بخش خصوصی در زمینه‌های فوق منعقد شده است. 
 
او یکی از مصادیق حضور بخش خصوصی در بنادر ایران را سرمایه گذاری و اپراتوری شرکت IPGL هندوستان در بندر چابهار عنوان کرد و گفت: در قالب این قرارداد که به صورت BOT و ۱۰ ساله است، اپراتور هندی ۸۵ میلیون دلار برای تامین تجهیزات بندری چابهار سرمایه گذاری می‌کند. 
 
مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی با اشاره به ورود اولین تجهیزات تامین شده توسط اپراتور هندی که شامل دو دستگاه جرثقیل موبایل به بندر چابهار است، گفت: امیدواریم به زودی مابقی تجهیزات تعهد شده توسط اپراتور هندی که شامل گنتری کرین و سایر تجهیزات کانتینری است، وارد شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار