تکرار ادعایی متوهمانه؛

اتحادیه عرب مدعی حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران شد

وزرای خارجه اتحادیه عرب با تکرار ادعایی باطل، از توهم امارات در خصوص حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، وزرای خارجه اتحادیه عرب بار دیگر ادعای باطل حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایرانی را تکرار کردند.

در بیانیه پایانی یکصد و پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه عرب، که روز چهارشنبه در قاهره برگزارشد، وزرای خارجه کشور‌های عربی از ادعای امارات در خصوص حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایران حمایت کردند. به ادعای وزرای خارجه اتحادیه عرب، ادامه حضور ایران در جزایر مذکور نقض  حاکمیت ادعایی امارات محسوب می‌شود و ثبات و امنیت منطقه را نشانه می‌رود.

اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از همه اقدامات مسالمت آمیز امارات برای بازگرداندن حاکمیت خود بر جزایر سه‌گانه اعلام کرد!

به ادعای وزرای خارجه اتحادیه عرب تداوم حضور ایران در جزایر سه‌گانه تنب کوچک، بزرگ و ابوموسی امنیت و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و به تهدید صلح و امنیت بین المللی می‌انجامد. در ادامه ادعا‌های کشور‌های عربی افتتاح دفاتر ایرانی در جزیره ابوموسی غیرقانونی عنوان شده است و ضمن محکوم کردن سفر‌های مسئولان ایرانی به این جزایر از ایران خواسته شد تا به حاکمیت امارات احترام بگذارد.

در بیانیه پایانی اتحادیه عرب از ایران خواسته شد جلوی تخلفات و اقدامات تحریک آمیز را که مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل تلقی می‌شود، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و امنیت ناوبری منطقه‌ای و بین المللی در خلیج فارس را به خطر می‌اندازد، بگیرد.

امارات متحده عربی در حالی همواره مدعی حاکمیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی است که مقامات کشورمان بار‌ها ضمن رد این ادعای متوهمانه تاکید دارند که این جزایر جزء لاینفک خاک ایران است و حاکمیت ایران بر آن‌ها قطعی و تردیدناپذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قدر
۰۰:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
وقتی چند تا موشک تو دبی وابوظبی فرود اومد دیگه از این غلط ها نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
ایران با دولت انگلیس به توافق رسید بخاطر یک سری مسائل استقلال بحرین را تصویب کند و سپس سه جزیره را گرفته و جزء لاینفک ایران کند،و کرد.اتحادیه عرب،کاره ای نبود اون موقع.این کار زیر نظر سازمان ملل انجام شد.اگر الان ناراختند می توانند با بردن مساله به سازمان ملل و توافق همه اعضا شوزای امتیت و سازمان ملل ابتدا بحرین را به ایران برگردانند و سپس امارات با ایران مذاکره کند که دولت ایران بعد از الخاق بحرین به کشور ایران بعنوان استان نوزدهم کشور این سه حزیره را تحت مالکیت امارات برکرداند.امارات اگر حزایررا می خواهد با پول و لابی خوبی که دارد بحرین را از طریق سازمان ملل و با همه درسی در بحرین باید تقدیم ایران کند.یا اینکه شرایط کنونی را بپذیرد و مختومه کند.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
تمام برنامه هسته ای.موشکی خود را کنار میزاریم.من ازطرف ملت ایران قول قطعی دادم بشرط اینکه آمریکا و۵+۱ اجازه دهند ایرانیان استان چهاردهم خودشان بحرین راپس بگیرن.جزایر زردکوه وآریایی راپس بگیرند.این شروط ایران برای آشتی با آمریکا ست...قول میدهم درپس گیری استان بحرین وجزایره تصرف شده هیچ کمکی از گروه ۵+۱نخواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
خبراوردن،بعد از اجلاس اتحادیه عرب کشورهای زاقارت حاشیه خلیج فارس،استانداری محترم بوشهر چندتالنج اب زرشک به مقصد امارات جهت مصرف اعضای اتحادیه عرب و اعوان وانصارشون بارگیری وارسال کردند.ضمن تشکر وقدردانی از این ابتکار حقوق بشری،انتقاد ما اینه که چه کاریه؟ خوب بجای بارگیری اینهمه اب زرشک،چندتا کیسه ،،زرشک خالص،،میرسوندید،خودشون بلدن اب زرشک تگری درست کنند و نوش جان کنند،
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۱۹:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
امارات چی میگه این وسط
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۹:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
غلط کردن
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
چرا مسئولین ما در مورد حاکمیت بر بحرین حرفی نمیزنن؟ و همچنین شمال عربستان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
اینا ی جواب میخواد همینجوری ول نکنین پرو میشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
شما چیکار کردید
آخرین اخبار