وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا اتهاماتی را که به تازگی اتحادیه عرب زده است، مردود می‌داند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ترکیه اتهاماتی را که اخیرا اتحادیه عرب به این کشور در زمینه مداخله آنکارا در امور کشور‌های عضو اتحادیه عرب وارد کرده، محکوم و اعلام کرد قطعنامه‌های این اتحادیه به کلی مردود است و مستند به هیچ سندی نیست.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که امروز جمعه آن را منتشر کرده است، در پاسخ به آنچه در بیانیه پایانی یکصد و پنجاه و پنجمین دوره اتحادیه عرب در سطح وزرا روز چهارشنبه در قاهره صادر شد، اعلام کرد: برخی اعضای اتحادیه عرب همچنان پافشاری دارند تا اتهامات سختی را که در حق کشورما به خاطر پوشش فعالیت‌های تخریبی وارد می‌شود، حفظ کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برخی اعضای اتحادیه عرب مخالف چنین قطعنامه‌هایی هستند که در نتیجه آن‌ها توسط محافل مختلف و بدون طی شدن روندی شفاف میان کشور‌های عضو بکار گرفته شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه ترکیه صادر شده است، همچنین آمده است: ترکیه امنیت را در سطح جهان تضمین کرده و از کشور‌های پیشرفته در زمینه تلاش برای حمایت از صلح و ثبات به شمار می‌رود. وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: حمایت از حاکمیت، یکپارچگی کشور‌های عربی و تشکیل ائتلاف‌های سیاسی از مهمترین اولویت‌هایی است که در خصوص کشورما در منطقه به شمار می‌رود.

وزارت خارجه ترکیه در پایان از اتحادیه عرب خواست تا تحقق صلح، شکوفایی، رفاه کشور‌های عربی و نیز مشارکتی سازنده در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را به جای توجیه اتهامات غیر موجه به آنکارا در اولویت قرار دهد.

پیشتر اتحادیه عرب در بیانیه پایانی نشست خود مداخلات ترکیه در امور داخلی کشور‌های عربی را محکوم کرد و از آنکارا خواسته بود تا نیروهایش را از سوریه، لیبی و عراق عقب بکشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار