مرغ منجمد بازار قم را گرم می‌ کند

جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار قم با هدف تامین و نظارت بر توزیع گوشت مرغ برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم امروز در  جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان که  با هدف تامین و نظارت بر توزیع گوشت مرغ برگزار شد با بیان این که درحال حاضر بخش زیادی از گوشت مرغ موجود در بازار قم در داخل و مقداری هم از خارج استان تامین می‌شود ،گفت: نیاز استان به گوشت مرغ بیش از یک صد تن به صورت روزانه است که سقف تولید استان به ۶۰ تا ۷۰ تن می‌رسد و حدود ۵۰ تن کسری گوشت مرغ وجود دارد.


او افزود: این روز‌ها میزان مصرف کمی بالاتر رفته و با توجه به اختلاف قیمت بین گوشت مرغ در قم با سایر استان‌ها این مهم سبب ایجاد صف در فروشگاه‌ها شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: در جلسه امروز جهاد کشاورزی استان مکلف به تحویل تمامی مرغ‌های تولیدی مرغداری‌های استان به کشتارگاه شد و کشتارگاه هم به صورت بسته بندی تک نایلونی تولید استان را به بازار مصرف عرضه کند.


غضنفری افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین گوشت مرغ باید ۵۰ تن کسری تولید استان را با هماهنگی وزارت متبوع و ازطریق سایر استان‌هایی که مازاد تولید دارند ،پیگیری کند.


او با اشاره به ضرورت تقویت بازرسی‌ها در حوزه مصرف گفت: گزارش‌هایی ازتحویل مرغ‌های تنظیم بازار به رستوران‌ها و سایر مصارف وجود دارد که باید با جدیت بررسی شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم  از ورود ۲۰۰ تن مرغ منجد به استان با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت: روزانه حدود ۳۰ تن مرغ منجمد هم با قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.


غضنفری افزود: استان قم تخصیص حدود ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجد دیگر را هم دنبال می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.