هدیه ازدواج ۸۱۲ هزارتومانی تامین اجتماعی شایعه یا واقعیت؟!

مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی قم درمورد انتشار خبر هدیه ازدواج ۸۱۲ هزارتومانی به مزدوجین سال های ۹۰ تا ۹۵در فضای مجازی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، چند روزی است خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است با این مضمون که تامین‌اجتماعی به کسانی که از سال نود تا نود و پنج عقد کرده‌اند و دو سال سابقه بیمه دارند، ۸۱۲ هزارتومان هدیه می دهد و  اگر هم زوجین هر دو  بیمه باشند به هردو نفر مبلغ ۸۱۲هزار تومان هدیه ازدواج  تعلق می گیرد.

در این خبر  از مزدوجین سال های ۹۰ تا ۹۵ خواسته شده  به همراه  سند ازدواج و شناسنامه و کد بیمه برای دریافت هدیه ازدواج خود  به ساختمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند.

برای اطلاع از صحت و صقم این خبر  موضوع را از اداره کل تامین اجتماعی قم پیگیری کردیم،محمد تلخابی، مدیر روابط عمومی اداره کلتامین اجتماعی قم در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تکذیب هدیه ۸۱۲ هزارتومانی تامین اجتماعی به تمام مزدوجین بین سال های ۹۰ تا ۹۵ اظهار کرد:در درجه اول باید گفت پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان واجد شرایط، یکی از حمایت‌های موضوع قانون تامین‌اجتماعی است که سال‌هاست این هدیه به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. 

او ادامه داد:براساس ماده۸۵ قانون تامین اجتماعی، بیمه‌شده در صورت تحقق چند شرط، واجد شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج می‌شود.

هدیه ازدواج ۸۱۲ هزارتومانی تامین اجتماعی شایعه یا واقعیت؟!

تلخابی در خصوص شرایط ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی هم گفت: بیمه شده اجباری سازمان تامین اجتماعی در صورت احراز شرایط زیر از کمک هزینه ازدواج بهره مند می‌شود.

۱- بیمه‌شده ظرف ۵ سال پیش از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق‌بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.

۲- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.

۳- ازدواج اول بیمه شده باشد.

۴- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

او تصریح کرد: مبلغ کمک هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه ظرف ۲ سال قبل از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتی که مبلغ محاسبه شده کمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می‌یابد.

مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم افزود: در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت کمک هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار