اختصاص جایگاه نخست صلح و سازش به فارس

دادستان نظامی قضات گفت: حمایت از تولید، تقویت صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی در اولویت دستگاه قضا است که دادگستری فارس توانسته در زمینه صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی رتبه اول را کسب کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین موحد دادستان نظامی قضات در جمع دادستان ها، معاونان و قضات دادگستری فارس با بیان اینکه امسال کارنامه ۳۲۰ قاضی در فارس مطلوب و شامل تشویق می‌شود، گفت: پارسال به کارنامه قضات درکشور حدود ۱۳ میلیارد تومان پاداش تعلق گرفت که سهم فارس از این مبلغ ۶۶۳ میلیون تومان بوده است.

او افزود: در حال حاضر حمایت از تولید، تقویت صلح و سازش، و کاهش اطاله دادرسی در اولویت دستگاه قضاست که دادگستری فارس توانسته در صلح و سازش و کاهش اطاله دادرسی رتبه اول را کسب کند.

موحد با بیان اینکه امسال ۶۶۶ مورد شکایت از قضات فارس در دادسرای نظامی ثبت شده است، افزود: از این تعداد برای ۶۸ درصد منع تعقیب صادر شده است.

دادستان نظامی قضات افزود: بهتر است در هر استان کمیته‌ای تشکیل شود که در آن‌ها بر رای‌های صادر شده نظارت شود.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی رییس کل دادگستری فارس هم با بیان اینکه در استان فارس ۶۵۰ قاضی و ۴۵ حوزه قضایی داریم که ۱۱ حوزه در شیراز است، افزود: در فارس اطاله دادرسی به حداقل ممکن رسیده و در هیچ شعبه‌ای بیشتر از ۲۰۰ پرونده وجود ندارد.

او با بیان اینکه فارس در دادرسی الکترونیک با زندان رتبه دوم کشور را دارد گفت: ۹۰ درصد ابلاغ‌ها در فارس هم اکنون الکترونی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: با تلاش دستگاه قضا هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف و ۱۵۷ کارخانه به چرخه تولید بازگشته اند.

بحرینی دادستان مرکز استان هم گفت: دستگاه قضا با هیچ کس تعارف ندارد و در سال جاری برای 10 مدیر قرار بازداشت صادر و به سبب تخلفات انجام شده راهی زندان شده اند.

بحرینی افزود: در بحث تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی نسبت به شماسایی سود جو دلال و مرتبطین افراد دولتی اقدام کرده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار