رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از ایجاد صلح و سازش در ۴۵درصد پرونده های ارجاعی خانواده به مصلحین و حکمین قرآنی دادگستری جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر ستایی مختاری، در جلسه عملکرد یک ساله مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان جیرفت گفت: طرح مصلحین و حکمین قرآنی که در قوه قضاییه مطرح شده، براساس آیات قرآنی و احادیث پیامبر (ص) تدوین شده است تا هر دعوایی که در امور خانواده و غیرخانواده صورت می‌گیرد، قبل از اینکه جدی‌تر شده و نیاز به مراجعه به دادگستری داشته باشد، با حضور معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان حل شود.

او افزود: مصلحین و حکمین قرآنی با توجه به شناخت منطقه و محله‌ای به مراتب سریع تر می‌تواند مشکل را حل و فصل کنند.

ستایی مختاری بیان کرد: گاهی دعوا و اختلاف خانوادگی که ریشه آن عمیق شده با مراجعه به حکمین و مصلحین قرآنی حل می‌شود و این از خصوصیت این طرح است که در مراجعه به مصلحین و حکمین قرآنی امید به آشتی و صلح وجود دارد.

او ادامه داد: در نزد مصلحین قرآنی براساس شناخت خانوادگی و آداب و رسوم شخص، صحبت و مشکل حل می‌شود در حالی که این مزیت در دادگستری وجود ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت تصریح کرد: پرونده‌ها در دادگستری یک فرآیند زمانی طولانی مدت در بر دارد و براساس موقعیت و وضعیت‌های بعدی، باید پرونده‌های زیادی تشکیل دهد تا به نتیجه برسد در صورتی که یک مسئله را می‌توان در یک جلسه یا چند جلسه یک ساعته حل کرد.

او گفت: صلح و سازش خانواده‌هایی که مشکل دارند کار بسیار بزرگی است و قدم گذاشتن در این راه در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

ستایی مختاری افزود:  ۴۵درصد پرونده های ارجاعی خانواده به مصلحین و حکمین قرآنی دادگستری جیرفت، به صلح و سازش ختم شده است. 

در پایان این جلسه، لوح سپاس که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری استان تهیه شده بود، به نیابت از  این معاونت به حکمین و مصلحین قرآنی جیرفت  از طرف رییس دادگستری شهرستان تقدیم شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار