عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان خبر داد؛

کاهش قیمت موز از شنبه هفته آینده

یاوری گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر یاوری، عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان درباره چگونگی اصلاح نظام توزیع کشاورزی و حذف واسطه‌های غیرضرور با اشاره به  فرایند تولید تا توزیع میوه در میدان گفت: کشاورزان اوایل مهر ماه پرتقال را در شمال کشور کیلویی ۵ هزار تومان خریداری می‌کردند، اما در آبان  قیمت به ۶ هزار تومان و آذر هم قیمت به ۷ هزار تومان رسید.

او افزود: وزارت صمت برای ذخیره سازی میوه شب عید قیمتی را مصوب کرد و قیمت پرتقال کیلویی ۷ هزار تومانی را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و همین باعث التهاب در بازار شد.


بیشتر بخوانید


عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۶۰ حجره در کنار هم گفت: سازمان تعزیرات و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن در داخل میدان مستقر هستند و نظارت می‌کنند و امکان تخلف مگر به ندرت وجود ندارد.

یاوری با بیان اینکه متولیان این حوزه در سطح شهر ارگان‌های دیگری هستند و اتحادیه بارفروشان نقشی در آن ندارد، گفت: اتحادیه خرده فروشان ۵ هزار عضو دارد که  یک هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها جوازدار هستند و خیلی از آن‌ها هم جواز ندارند، اما ما کاملاً تحت کنترل و نظارت هستیم.

او از فعالیت استارت آپ‌ها در داخل میادین سخن گفت و افزود: این استارت آپ‌ها محصولات کشاورزی را به صورت بسته بندی به سوپرمارکت‌ها ارسال می‌کنند و همین کار، نحوه توزیع را آسان‌تر کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان ضمن منتفی دانستن بحث احتکار در حوزه میوه یادآور شد: ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن پرتقال و ۶۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان‌های شمالی دپو داریم که نهایتاً تا ۱۵ فروردین دوام دارند و نمی‌توان آن‌ها را احتکار کرد.

یاوری نبود الگوی کشت را در مشکلات تأمین محصولات کشاورزی دخیل دانست و گفت: وزارت جهاد باید نسخه این موضوع را ارائه دهد.

او با اظهار اینکه در حال حاضر سیب درختی در میدان تهران از ۷ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال شمال هم از ۹ هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: بازرسان اتاق و وزارت صمت نظارت ۲۴ ساعته دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت برخی میوه‌ها متأثر از قیمت موز است، افزود: اگر موز زودتر وارد بازار شود قیمت هم پایین می‌آید که البته قیمت موز در حال کاهش است و الان هم ۲ تا ۳ کشتی موز در حال ورود به کشور هستند.

یاوری گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده با ازدیاد عرضه هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
این کاهش قیمتها مثل رژیم گرفتن ایرانی ها میمونه از شنبه
آخرین اخبار