دارایی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش ۲ برابری عرضه پرتقال در بازار/ خیار هفته آینده ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از افزایش ۲ برابری عرضه پرتقال نسبت به روز‌های گذشته در بازار خبر داد.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از عرضه ۲ برابری پرتقال نسبت به روز‌های گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ هزار تن پرتقال تامسون در استان مازندران ذخیره شده که با افزایش ۵ برابری عرضه تا پایان سال این میزان به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد و ۳۵۰ هزار تن مازاد عرضه برای فروردین و اردیبهشت باقی می‌ماند.

او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال شب عید نداریم، افزود: با توجه به ذخیره سازی مناسب و فراوانی بار، در تامین سیب و پرتقال شب عید مشکلی نداریم.


بیشتر بخوانید


دارایی نژاد قیمت هر کیلو پرتقال را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، سیب را ۶ تا ۱۳ هزار تومان، خیار را ۶ تا ۹ هزار تومان و کیوی را ۹ تا ۱۶ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش قیمت خیار در هفته آینده خبر داد و گفت: با گرمای هوا، برداشت خیار یک روز در میان در حال انجام است که با این وجود پیش بینی می‌شود که هفته آینده قیمت خیار مجدد در بازار کاهش یابد.

این مقام مسئول یخ زدگی نارنگی فسا و کاهش ۵۰ درصدی تولید نارنگی در بندرعباس را علت اصلی گرانی قیمت در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: با توجه به باز شدن ثبت سفارش، ۸ هزار تن موز در بندر بوشهر لنگر انداخته که گمرک اجازه ترخیص آن را داده است و تنها به سبب مسائل قرنطینه‌ای و بوروکراسی‌های اداری ترخیص نشده، در حالی که عرضه این میزان موز در بازار موجب شده قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد در بازار کاهش یابد.

دارایی نژاد در پایان با اشاره به سیاست صادرات سیب در ازای واردات موز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن سیب صادر شده تا در قبال آن واردات موز انجام شود که متاسفانه به سبب بورکراسی‌های پیچیده کار ترخیص انجام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
(خیار هفته آینده ارزان می‌شود )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
موز ۴۰۰۰۰ تومن
آخرین اخبار