فریاد شیران: آکادمی باشگاه استقلال ورزشگاه مجهزی دارد

رئیس آکادمی باشگاه استقلال در خصوص وضعیت این مجموعه توضیحاتی داد.

ناصر فریاد شیران، رئیس آکادمی باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط آکادمی این باشگاه گفت: در آکادمی باشگاه استقلال ورزشگاه مجهزی داریم. امکانات زیادی در اختیارمان است. هر ۲ هفته یک بار به خاطر شرایط شیوع کرونا، ضد عفونی صورت می‌گیرد. از زحمات مراغه چیان تشکر می‌کنم. بزرگان زیادی (حاجیلو، روشن، مومنی) در آکادمی بوده‌اند. از این عزیزان تشکر ویژه دارم.

او ادامه داد: از زمانی که به آکادمی آمدم، امکانات زیادی را فراهم کردم. هدف من بیشتر آموزش است. در بحث فنی هم تاکید ویژه‌ای دارم. این بازیکنان آینده فوتبال ایران و استقلال هستند. ما اگر بتوانیم امکانات خوبی را در اختیار کادر فنی بگذاریم، از هر نظر و در دراز مدت، می‌توانیم هزینه باشگاه را پایین بیاوریم.  مدیریت باشگاه دستور ۸ ماده‌ای برای من صادر کرده است که در حال انجام آ‌ن ها هستم.

استقلال جام‌های زیادی را کسب کرده است

رئیس آکادمی باشگاه استقلال تصریح کرد: استقلال جام‌های زیادی کسب کرده و دفتر آکادمی با وجود چنین افتخاراتی زیبا شده است. همین زیبایی‌ها باید در داخل زمین هم وجود داشته باشند. هدف من و تمامی اعضای هیئت مدیره این است که امکانات خوبی را در اختیار کادر فنی و بازیکنان قرار بدهیم تا ان شاءالله آن‌ها را تحویل تیم بزرگسال دهیم.

او اشاره کرد: ما برای اولین بار در تاریخ باشگاه استقلال، تست پیکر سنجی (برای بچه‌های مدرسه فوتبال، زیر ۸ سال تا ۱۴ سال) گذاشتیم. ۴ رده پایه ما در حال کار کردن هستند. تیم امید و نوجوانان استقلال، مدعی قهرمانی است. برای اولین بار در تاریخ باشگاه ۴ دربی متوالی را برنده شدیم. این‌ها تلاش تمامی مجموعه استقلال است.

فضایی را ایجاد کردیم که بازیکنان انگیزه و شتاب پیدا کنند

فریاد شیران در ادامه افزود: فضایی را ایجاد کردیم که بازیکنان انگیزه و شتاب پیدا کنند. نمازخانه نداشتیم که فراهم شد. در حال احداث اتاق مربیان و کنفرانس‌های بعد از بازی هستیم. در شمال و جنوب ورزشگاه، هتلی کوچک را در دست تاسیس قرار دادیم. تمامی امکانات رفاهی برای بازیکنان وجود دارند. قراردادی با درویش برای تکنیک روپایی زدن بستیم. کمیته حقوقی را برای بحث قرارداد‌ها راه اندازی خواهیم کرد.

او تصریح کرد: با ۱۵ بازیکن رده امید و جوانان، قرارداد ۵ ساله و حرفه‌ای بستیم. طی هفته آینده با بازیکنان نونهال این کار را انجام خواهیم داد. ما یک پزشک استقلالی پیدا کردیم. قرار است به صورت رایگان در باشگاه استقلال خدمت کند. کلاس زبان انگلیسی را برای اولین بار برگزار کردیم. زبان اسپرت فوتبالی نام کامل آن است. بسیاری از بازیکنانمان زبان انگلیسی بلد نیستند. این ها بازیکنان آینده باشگاه هستند.

فریاد شیران اظهار داشت: فرهاد مجیدی، فراز کمالوند و حجت نظری امروز در آکادمی حضور داشتند. این عزیزان تسلط کاملی به رده‌های پایه دارند. در پنجمین روز حضورشان آن‌ها را ملاقات کردم. از کادر فنی بزرگسالان تشکر می‌کنم. خیلی مهم است که تیم‌های پایه به تیم‌های بزرگسال متصل شوند. کار‌های خوبی انجام دادیم که به زودی از آن‌ها رونمایی می‌کنیم. بحث‌های مذهبی و اعتقادی را در آکادمی رعایت می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم بازیکنان فنی، اخلاقی و معتقدی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

تیم امید استقلال هنوز مدعی قهرمانی است

او در مورد بازی امروز تیم امید استقلال با بادران تهران و این که آیا آرش برهانی در فصل بعد هم سرمربی تیم امید استقلال خواهد بود یا خیر، گفت: تیم‌های پایه استقلال، همگی عملکرد خوبی داشتند. تیم امیدمان در ۷ مسابقه هیچ شکستی نداشت. امروز بازی خوبی را ارائه دادیم، اما متاسفانه شکست خوردیم. هنوزم مدعی قهرمانی هستیم. آرش برهانی مربی خوب و جوان ما است. او از سرمایه ها است. تصمیم نهایی را آرش باید بگیرد. ما اهداف زیادی در آکادمی داریم. مطمئن باشید اگر همین روال ادامه داشته باشد، چند نفر از بازیکنان امید و رده‌های بالاتر به تیم بزرگسال دعوت خواهند شد. امروز مجیدی، سرمربی استقلال اسم چند بازیکن را از من سوال کرد.

رئیس آکادمی استقلال در خصوص حواشی و درگیری حراست با یکی از بازیکنان این آکادمی تصریح کرد: نیمکت فنی تیم پاس قوامین همگی به مسئول حراست حمله ور شدند. وظیفه او نگهبانی بود. کمیته انضباطی رای را صادر کرده است و مربی تیم پاس قوامین، یک جلسه محروم شد. کمک مربی این تیم، از مسئول حراست شکایت کرده است. فضای خوبی را مشاهده نمی‌کنم. ان شاءالله این مسئله هم ختم به خیر خواهد شد.

فریاد شیران در پایان گفت: آکادمی بودجه خود را دارد. هیچ مشکلی نداریم. امکانات خوبی در ورزشگاه امام رضا (ع) وجود دارند. هدف باشگاه و کادر فنی این است که هزینه باشگاه را پایین بیاوریم. امیدوارم بتوانیم یک بازیکن استقلالی و فنی را به تیم بزرگسالان معرفی کنیم. هدف کلی باشگاه همین است. پیشکسوت‌های استقلال (روشن، رشیدی، پاشازاده و گروسی) کمک زیادی به ما کردند. استقلال خانه پیشکسوتان است. سرباز آبی پوشان هستم و تا لحظه آخر به این باشگاه خدمت می‌کنم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار