وزارت علوم در شهریور ۹۹؛

از گلایه های به حضور مجازی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی تا فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت‌کوین

وزارت علوم در شهریور ۹۹ با اخبار متعددی مانند گلایه از حضور مجازی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی تا فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت‌کوین، گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت علوم در سال ۹۹ با وقوع ویروس کرونا شکل دیگری در آموزش به خود گرفت و همچون دیگر دستگاه‌های کشور اتفاقات پر  فراز و نشیب بسیاری را پشت سر گذاشت که سعی داریم در قالب یک بسته خبری به طور ماهانه مهم‌ترین وقایع مربوط به این وزارتخانه را بررسی کنیم.

رئیس‌جمهور یکشنبه در دانشگاه تهران مجازی سخنرانی می‌کند

مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز یکشنبه ۲۳ شهریور سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به دلیل شیوع کرونا ویروس مراسم آغاز سال تحصیلی امسال دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر خلاف روال مرسوم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برگزاری مجازی کلاس‌ها، هزینه‌های دانشگاه‌ را تغییر نمی‌دهد

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره جزئیات شروع ترم تحصیلی جدید گفت: در برخی دانشگاه‌ها به علت اینکه برنامه‌های متنوعی در قالب ترم تابستان و یا برای جبران کاستی‌های ترم گذشته در نظر گرفته شده بود،  روز گذشته ترم تحصیلی شروع نشد و به همین دلیل آغاز کلاس‌ها در ترم مهر یکسان نیست. بعضی از دانشگاه‌ها از هفته آینده  و برخی از آن‌ها آخر شهریور سال تحصیلی را شروع می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره میزان شهریه ترم پیش رو گفت: تصمیم گیری نهایی در این رابطه با هیات امنا است. اگر چه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما هزینه‌های دانشگاه سر جای خودش باقی است. اما تخفیف، افزایش و کاهش شهریه مربوط به دانشگاه است و هر موسسه آموزش عالی با توجه به شرایط خودش در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

فروش سوالات کنکور با شگردِ بیت‌کوین/ ردیابی فروشندگان با رمز ارز‌ها ممکن نیست

امسال یکی از حواشی برگزاری کنکور سراسری، خرید و فروش سوالات کنکور بود. بسیاری از افرادی که مدعی در اختیار داشتن سوالات کنکور بودند به دو صورت از داوطلبان پول می‌گرفتند. در شیوه اول پول را از حساب های معمولی دریافت می‌کردند و در شیوه دوم پول را به صورت رمز ارز و مشخصا بین کوین از داوطلبان وجه اخذ می‌کردند.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شگرد فروشندگان سوال کنکور با رمز ارز‌هایی مثل بیت کوین و یا حساب‌های معمولی گفت: استفاده از رمز ارز‌ها برای اقدامات مجرمانه‌ای مثل فروش سوالات کنکور کاملا محتمل است. این تکنولوژی شرایط انجام این کار را دارد.ردیابی، واریز پول به شیوه بیت کوین راحت نیست و در بیشتر موارد غیر ممکن است.

وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها

غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگویی تلویزیونی درباره جزئیات ساماندهی موسسات آموزش عالی گفت: با هدف ساماندهی دانشگاه‌ها، ۹۰ موسسه آموزش عالی به ۴۵ یا ۴۴ موسسه آموزش عالی کاهش پیدا می‌کند، اما فعالیت هیچ موسسه آموزش عالی متوقف نمی‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: در طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی هیچ عضو هیات علمی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا نمی‌شود و مقرر هم نیست که کارمندان موسسات کنار گذاشته شوند.

ارائه ۴ سناریو برای حل آسیب‌های کنکور

معاون خط مشی‌گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که در چه مرتبه ای قرار می گیرد، نظام سنجش و پذیرش خودمان و جایگاهش و همچنین نظام سنجش و پذیرش کشورهای دنیا برای ورود به دانشگاه ها را بررسی کردیم.

سوزنچی اضافه کرد: آسیب های جذب دانشجو از طریق کنکور و مبتنی بر نظام سنجش و پذیرش را با بررسی های انجام شده مشخص کردیم و به ۴ سناریو برای رفع آسیب های کنکور رهنمون شدیم.

گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور مجازی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی

عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:بهتر بود که رئیس جمهور در برنامه آغاز سال تحصیلی حضور فیزیکی داشتند تا روحیه کادر درمان عوض می‌شد و خستگی از تن ما بیرون می‌رفت.

اطلاعات داوطلبان کنکور در اختیار موسسات پول ساز!

به نظر می‌رسد که حاشیه‌های آزمون امسال تمامی ندارد؛ چراکه برخی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرده‌اند که برخی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی آزاد و حتی موسسات کنکور در روز‌های انتخاب رشته برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال کرده‌اند.

پس از آنکه بسیاری از داوطلبان با پیام های متعددی از سوی موسسات کنکوری مواجه شدند، ادعای فروش اطلاعات داوطلبان کنکوری  قوت گرفت، اما به راستی این اطلاعات را چه کسی در اختیار این موسسات قرار می دهد؟

دانشجویان جدید الورود با واحد کمتر و کلاس فشرده‌تر ترم یک را سپری می‌کنند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگوی زنده تلویزیون درباره جزئیات آموزش در ترم تحصیلی جدید گفت: دانشجویان در امتحانات پایان ترم مثل دانشجویان قدیم شرکت خواهند کرد و تمام تلاشمان این است که ترم حذف نشود. دیر شروع شدن ترم این دانشجویان با واحد کمتر و کلاس فشرده‌تر جبران می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار