گلایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور مجازی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی

کریمی گفت: بهتر بود که رئیس جمهور در برنامه آغاز سال تحصیلی حضور فیزیکی داشتند تا روحیه کادر درمان عوض می‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ۷ ماه است وزارت بهداشت درگیر همه گیری ویروس کرونا هستند. در این ۷ ماه، حوزه سلامت کشور شب و روز نداشته اند و دوران سختی را پشت سر گذاشته اند.

او افزود: در روز‌های ابتدایی ویروس کرونا شرایطی داشتیم که حتی وسایل حفاظتی در اختیار نداشتیم. در بعضی از بیمارستان‌ها روسای بیمارستان برای افزایش تاب آوری همکاران، حتی از وسایل حفاظت شخصی استفاده نمی‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در شرایط سختی از نظر شیوع کرونا به سر می‌بریم و شرایطی همانند شرایط جنگ تحمیلی را داریم. مشخص نیست که چه زمانی کرونا مهار می‌شود. 

کریمی گفت: امروز در نظام بهداشت و درمان به فکر راه اندازی کلینیک‌های بهداشتی به صورت مجازی هستیم و امیدواریم به زودی در کشور عملیاتی شود.

او ادامه داد: خستگی ناشی از کار شبانه روزی در تمام حوزه‌های بهداشت و درمان وجود دارد. نیمی از مدیریت دانشگاه‌ها در بیمارستان‌ها بستری بودند و حاضر نبودند محیط کار را ترک کنند. مسئولان باید مراقب این خستگی کادر درمان باشند.

کریمی در پایان گفت: بهتر بود که رئیس جمهور در برنامه آغاز سال تحصیلی حضور فیزیکی داشتند تا روحیه کادر درمان عوض می‌شد و خستگی از تن ما بیرون می‌رفت.


بیشتر بخوانید

کاهش تعداد شرکت کنندگان رشته ریاضی در کنکور نگران کننده بود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.