نیلی احمدآبادی:

کاهش تعداد شرکت کنندگان رشته ریاضی در کنکور نگران کننده بود

رئیس دانشگاه تهران گفت: امسال تعداد داوطلبان شرکت کننده رشته ریاضی در کنکور کاهش داشته که این موضوع نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز، یکشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهوری به صورت مجازی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران،  یک عضو هیأت علمی به نمایندگی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و یک دانشجو به نمایندگی از دانشجویان، سخنرانی خواهند کرد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این مراسم گفت: امیدواریم امسال آموزش عالی سالی درخشان‌تر را سپری کند. درحال حاضر شیوع ویروس کرونا نقش علم را در دنیا بیش از پیش نمایان کرده است.

 رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از نگرانی‌های جامعه علمی کشور عدم توجه و استقبال جوانان از علوم پایه و بنیادی است. امسال تعداد شرکت کنندگان کنکور در رشته ریاضی ۱۵۰ هزار نفر، در علوم تجربی ۵۹۴ هزار نفر و در علوم انسانی ۳۴۱ هزار نفر بوده است.

او بیان کرد: کاهش تعداد شرکت کنندگان علوم ریاضی در کنکور می‌تواند نگران کننده باشد.

نیلی احمدآبادی گفت: شیوع ویروس کرونا و کیفیت پاسخ آموزش عالی و مدیریت این پدیده که همه ابعاد جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است می‌تواند جایگزین ارزیابی چند سال گذشته شده و تا حد زیادی عملکرد، توانمندی‌ها و مسئولیت پذیری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را نشان دهد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: همانگونه که همگان مطلع هستند بعد از چین، ایران جزو اولین کشورهائی بود که با پدیده شیوع ویروس کرونا مواجه شد. عدم دسترسی کامل به اطلاعات آنچه در چین می‌گذشت باعث شد تا ایران بدون داشتن تجربه کافی برای مقابله با این نوع بیماری واگیردار و عمدتا به استناد دانش و توانمندی‌های خود، شرایط را مدیریت کند.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در کنار همه مشکلات باعث شد تا در پس هیاهوها، رقابت‌ها و مصرف زدگی، مردم دنیا به خود آمده و آنچه انجام داده و می‌دهند را مرور کرده و با نگاهی منطقی‌تر به آینده بشر و زمین فکر کنند. این ویروس، یکبار دیگر جایگاه و نقش ویژه علم و دانش را آشکار کرد، به اصطلاح برخی از انگاره‌ها و باور‌های غلط کمک کرد و نشان داد که بی‌توجهی به علم به ویژه علوم پایه و بنیادی تا چه میزان می‌تواند برای آینده کشور و جهان آسیب زا باشد. از همین منظر است که نتیجه سرمایه گذاری‌های کشور و دانشگاه‌ها و البته کم کاری‌ها در علوم پایه و بنیادی مشخص می‌شود و نشان می‌دهد که فقط به نتیجه فوری، ملموس و کاربردی در حوزه علم و دانش نبایستی توجه کرد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: توجه کافی به علوم پایه و بنیادی کمتر مورد توجه نخبگان جوان و سیاست گذاران قرار گرفته است. برای عدم استقبال جوانان دلایل متعددی می‌توان ذکر کرد، ولی قطعا جایگاه و منزلت اجتماعی و آینده شغلی می‌تواند از جمله دلایل آن باشد.

او گفت: اگرچه افزایش شرکت کنندگان در گروه علوم انسانی با توجه به نقش و جایگاه آن خبر خوبی است، ولی کاهش تعداد شرکت کنندگان گروه ریاضی و فیزیک با توجه به اهمیت علوم پایه و بنیادی و نیاز مبرم کشور به تولید و توسعه زیر ساخت‌ها می‌تواند نگران کننده باشد.

تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: یکی از امکان‌های شغلی دانشجویان علوم پایه قطعا آموزش و پرورش است، تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: امید است که تمهیدات بیشتری مانند بورسیه کردن دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در رشته‌های مورد نیاز، امکان ورود نخبگان دانشگاهی در علوم پایه به آموزش و پرورش بیش از گذشته فراهم شود که هم به نفع آموزش و پرورش و هم به نفع توسعه علوم پایه خواهد بود.

نیلی احمدآبادی گفت: از دیگر عوامل موثر برای توجه به علوم پایه، افزایش بودجه پژوهش در زمینه علوم بنیادی و پایه است که نیاز به توجهات بیشتر از سوی دستگاه‌های مسئول دارد. خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در این مدت به خوبی نشان دادند که از توانمندی‌های بسیار ارزشمند و غنی برخوردارند و دانشگاه‌ها و دانش آموختگان آن‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله در قالب شرکت‌های دانش بنیان، خدمات بسیار مفیدی را در مقابله با ویروس کرونا ارائه کردند.

او ادامه داد: شاید یکی از بارزترین عملکرد دانشگاه‌ها ارائه دروس به روش (مجازی) الکترونیکی باشد برای مثال دانشگاه تهران دقیقا از روز دوم بعد از تعطیلی آموزش حضوری برنامه‌های آموزشی خود را به شیوه الکترونیکی به میزان ۷۰ درصد شروع کرده و آن را به سرعت و با کیفیت قابل قبولی ارائه کرده است. خوشبختانه تا به امروز کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با کیفیت قابل قبولی ادامه یافته است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان توسط اپراتور‌ها و برخی تامین کنندگان اینترنت تا پایان خرداد، تحمل شرایط را برای دانشجویان راحت‌تر کرد. در ترم جاری که آموزش‌ها همچنان به ناچار به شیوه الکترونیکی ارائه می‌شود، تقاضای دانشگاه‌ها به ویژه دانشجویان و خانواده آن‌ها در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان برای استفاده کنندگان سامانه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه‌هاست.

او افزود: عدم دسترسی به اینترنت رایگان برای دانشجویان با توجه به حجم برنامه‌های آموزشی بار سنگین مالی را به دوش دانشجویان به ویژه دانشجویان کم بضاعت خواهد گذاشت که می‌تواند باعث ایجاد اختلاف در امر یادگیری دانشجویان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مواظب باشید بخاطر به به چه چه مردم یک رشته را نخوانید و زندگی خود را نابود نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مگر مثل ماها دیوونه باشند که بیاند رشته های ریاضی و فیزیک!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
ارشد برق - قدرت:

اگر دوست دارید زندگی تون نابود شه حتما مهندسی بخوانید.

کار هست خوب هم هست ولی درآمد خیر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من استعداد و نبوغ زیادی توی رشته ریاضی داشتم و دارم
و علاقه شدیدی هم به این رشته داشتم
اما وقتی با خودم فکر می کنم میبینم 90 درصد اینایی که رفتن ریاضی الان بیکار هستن انگیزمو از دست میدم خب باچه امیدی درس بخونم
تلاش کنم که بعد بشینم توی خونه؟
معلومه که کسی نمیره رشته ریاضی و همه میرن تجربی
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۰:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
و این میشه که ی نابغه ریاضی باید بره پرستاری وامپول زنی واین رشته ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
چه فایده بخونن بیکار باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
در کشور ایران بجز رشته علوم تجربی هیچ رشته ای بازار کار نداره اما با این شرایطی که داریم حتی رشته علوم تجربی هم بازار کار نخواهد داشت،کسی نیست که جلوی این همه فاجعه رو بگیره ،بخاطر همین که اقتصاد ایران روز به روز ضعیف تر میشه و کشور به بی سوادی مطلق گام برمیداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مهندس جایی براش کار هست که توسعه باشه، تو ایران مگه توسعه هست که مهندس کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ف. ش
۱۰:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام بیشتر بچه هایی که الان به مقطع دبیرستان نزدیک شدن والدینی دارند که مدارک بالایی در رشته ای فنی و مهندسی دارند ولی شغلشون متناسب با رشته نیست و به همین دلیل وارد رشته های دیگه میشوند مگه جامعه ما چند نفر مهندس در زمینه های گوناگون نیاز داره که اون هم افراد نخبه وارد بشه بهتره بقیه هم در رشته های دیگه تحصیل میکنند که خیلی هم اذیت نشن و فقط مدرک بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
امیرکیانی
۱۰:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نبودبه درک هی نباشه باکنکورپدرهمه رودرآوردین خداازتون راضی نباشه باکنکورپدرهمه رودرآوردین
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۰:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
به دلیل اینکه انواع دانشگاههای غیر معتبر رشته های مهندسی رو بدون کنکور پذیرش می‌کنه و وضع خراب اقتصاد و خوابیدن صتعت،بازار کار رشته های مهندسی خراب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بحث بازار کار نیست. کار هست ولی با درآمد پایین !

هر چی هم تعداد کم بشه بخاطر اینکه عده ای تو وزارتخانه ها رانتی خوب میخورند چیزی به مهندسان فرودستِ بدون پارتی حکومتی نمیرسه.
France
عاطفه
۰۹:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
موقعی که شهریه میگرفتید از ما تو دانشگاه نگران ناامیدی ما از بیکاری نشدید.موقعی که عمر و سرمایه ما سوخت تواین رشته های مهندسی نگران نشدین. موقعی که ارج قرب ما نابود شدو خودمون تو این رشته ها باختیم . فقط شدیم عبرت بچه های کوچک تر که نیان این رشته
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۵۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
رشته ی ریاضی داره جمع میشه و این یعنی نابودی پایه ی اقتصاد ، صنعت ، شهرسازی و.... شعله های جهنمی که آفریدید دامن شما و بچه هاتونو هم میگیره مسئولین محترم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
هرچی نون خورکمتر بهتر. ده سال دیگه ورق برگشته و رشته های مهندسی تقاضاشون زیاد میشه. ولی خوب ما مثل دکترا پوز نمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بحث اینا نیست. موضوع اینه که عده ای تو وزارتخانه ها رانتی مفتخوری میکنن و پولی به مردم نمیرسه.
شما فکر میکنی اگه یه منطقه ای تو یه استان آب و برق و تلفن و گاز و پل نداشته باشه اونوقت میآن بیشتر پول میدن چون مهندس کمه ؟
عمرااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
والا توی شهر ما، عمداً کلاس رشته ریاضی برگزار نکردن. در صورتی که داوطلب هم بود.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر دنبال بدبختی و تباهی هستید بنده به عنوان دانشجوی سال آخر دکتری مهندسی زلزله عرض میکنم تشریف ببرید رشته های فنی و زیاضی و فیزیک باز هم خودانید
Iran (Islamic Republic of)
آفرین
۲۲:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
حالا مهندس برقا خوبه که یه روز همین مسئولان رو با برق اعدام میکنن، مهندس عمران ها هم از ارتفاع پرتشون میکنن پایین و.....
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۲۲:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
منم ریاضی خوندم و بیکارم
تو این مملکت فقط پزشکی ارج و قرب داره روز به روز هم دولت تعرفه هاشون میبره بالا چه ویزیت ها و چه حق عمل هایی میگیرند از مردم مریض و بیچاره
انگار که تخم دو زرده کردن پزشکی خوندن
واقعا که ادم از یه طرف مشکل بیماری داشته باشه از یه طرف هم این هزینه های پزشکی و بپردازه
تا آقایون و خانم های پزشک روز به روز ثروتمند تر بشن و مولیت میلیاردر بشن...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا مشکل اینجاس بچها فقط ب امید در امد و بازارکار وارد رشته تجربب میشن غافل از اینک بین این ۶۰۰ هزار دانش اموزرشته های تاپ ۳ هزار تا قبول میکنه حالا باسهمیه هایی ک هست هیچ وقت درک نمیکنن ۵۹۷ هزار بر میگردن اگ بمونن پشت کنکور افسرده میشن هی سرگوفت خونواده اگ برن رشته مثله ریاضی بیکار میشن واقعا نمیدونم چیکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من یه مادرم پسرم ارشد مهندسی داره می خونه ولی هیچ امیدی به آینده نداره واقعا دلم می سوزه پسر واقعا درس خون وبا استعدادی هست
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۹:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بله موافقم که دیگه ارزش نداره در رشته ریاضی خوند. یه زمان در دهه هشتاد تعداد شرکت کننده رشته ریاضی وفنی بیش از هفتصدهزار بود. من خودم دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه شریف و تهران دارم و البته دو سالی هست عضو هیات علمی دانشگاه شدم. حتی دانشگاهها هم دیگه نیاز به نیرو ندارن و دانشگاههای آزاد بشدت داره تجمیع میشند و موسسات غیرانتفاعی هم منحل. فعلا بازار پزشکی گرمه، البته نه برای کسی که الان بخواد پزشکی بره، چون تا ده سال دیگه که طرف میخواد وارد بازار کار بشه، بازار اشتباعه. بنابراین به آینده و وابستگی به دولت خوشبین نباشید. خودتون سعی کنید کار و درآمد داشته باشید. دنبال کارهای اقتصادی باشید. من خودم پارسال فقط از تدریس کنکور، هشت برابر حقوق سالانم در آوردم. البته این موضوع را مدیون زحماتی میدونم که در کنکور پانزده سال پیش کشیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
درآمد پزشک و دندانپزشک آنقدر زیاد و نامتعادل هست که دیگه کسی دوست نداره سایر رشته ها رو بخونه. چه کسی این عدم تعادل رو ایجاد کرده؟ اون مسئولینی که بچه هاشون رشته پزشکی میخونن. این مسولین خائنین به کشور هستن چون نمیدونن که کلید پیشرفت کشور تو رشته های مهندسی و ریاضی هست.
Iran (Islamic Republic of)
70
۱۷:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
خدا نگذره از اون معلم ها و مشاورهایی که بهم گفتند رشته ریاضی خوبه و زندگی ام را خراب کردند ،ارشد برق دارم و بیکار و افسرده دلم می خواهد معلم هایی که میگفتند رشته ریاضی خوبه و پل ساز پیدا کنم و توی صورتشون تف کنم ،خدا ازشون نگذره که خیلی ها مثل من را بدبخت کردند من اگه این تراز و رتبه را ده سال پیش توی تجربی آورده بودم حالا پزشک بودم و شغل داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اشتباهت را ادامه نده.
توی رشته برق اصلا کار نکن.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من ی ارشد مهندسی ام بیکار بیکارم...نارلحت نباش..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
علت اصلی بی انگیزه شدن جوانان کشور به اینده تاریک ایست که مسولین وقت برای انها ساخته اند .نبود شغل ، نبود امید ، وعلت بعدی درامد بی در پیکر رشته پزشکی ایست که باعث سوق دادن دانش اموزان به سمت تجربی داده است .همین الان تو محدود من تعداد دانش اموزان که ترک تحصیل کرده اند یکی مشکلات است جناب بان .جالب است طرف می گوید برادر من درس خونده بیکار است من چرا درس بخوانم .می روم قاچاق مثل اقای فلانی که پول زیاد دارد ماشین لوکس دارد خانه انچنانی .اینده تاریک شومی در انتظار این سر زمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
اینده تاریک شومی در انتظار این سر زمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
علت اصلی بی انگیزه شدن جوانان کشور به اینده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من با داشتن مدرک فوق لیسانس از بهترین دانشکده ی ریاضی کشور بیکار، تعداد زیادی از هم کلاسی هایم‌ با داشتن مدرک دکترای ریاضی از دانشگاههای‌ کشور بیکار، عزیز دلم جوانترها‌ با دیدن‌ امسال من با چه انگیزه ای رشته های علوم‌ پایه رو بخونن
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۱۵:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من الان منتظرنتیجه کنکورریاضیمم همه دبیرستانوهمش ازاین میترسیدم اینهمه بخونم اخرش بیکاربشینم خونه معلومه کارنیست بیوفتی دنبال شرکتا ک کاربدن که اونم حقوق پایه ۲۸۰۰بدن
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۴:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ریاضی نخونین ، کار نیست من خودم ارشد مهندسی نفت هستم . نه خودم و نه دوستانم کار پیدا نکردن ، تو مهندسی عمرتون رو تلف نکنین، تو این مملکت قدر مهندسا رو نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
Almani
۱۳:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چندتا مهندس بهت نشون بدم دانشگاه خوب سراسری که الان بیکارن. کشور ما صنعت نداره. تازه بعد برجام امیدها زنده شد که ترامپ لعنتی همه چیز خراب کرد. با این وضع دیگه کسی دیپلم هم بگیره دانشگاه نمیره. از اول یه مشاور املاک بزنه وضعش بهتر از مهندس برق و مکانیک و عمران. خدا وکیلی الان نیاید پاسخ ننویسید که حتما کار بلد نیستن و... این حرفهای تکراری شده. چطور میشه تو دانشگاه همین مملکت درس خونده اما وقت کار بهانه میارن مهارت نداره!!!
Iran (Islamic Republic of)
شیعه
۱۲:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
تو ایران هیچ چبزی در ارزش نیست کارشناسی ارشد دکتر ها بیکارین این ها که رفتن کنکور دادن یه نکاهی به اطراف مینداختن
Iran (Islamic Republic of)
آتنا
۱۲:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
برای ریاضی کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۱:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ما مهندس های دهه شصتی واقعا مظلوم واقع شدیم، شعار بسه، اصلا حواستون هست چه کردید با جامعه مهندسی؟ هیچ گونه منزلت اجتماعی در حال حاضر برای مهندس ها وجود نداره، اکثرا سرخورده، نه شغلی، نه حقوق سر برجی، نه حق بیمه ای، بچه های علوم تجربی بلافاصله وارد طرح میشند، و طرحشون براشون رزومه کاری محسوب میشه، حقوق های کلان دارند ، الآن فقط کسایی میتونن رشته های مهندسی بخونن که بلا استثنا پدر یا کسی و کارشون براشون شغلی در فلان کارخانه و پالایشگاه رزرو کرده باشند. حق الزحمه نظام مهندسی آنقدر پایینه که آدم به این نتیجه میرسه کاش پول امتحانشو نداده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
تو رشته خودت دیگه کار نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
وقتی به رشته ریاضی اهمیت نمیدید نتیجش میشه این که خوبای رشته ریاضی در خارج از کشور مشغول کار باشن
مهندس های داخلی هم که هستن بی پول هستن خوب میخواید کنکور ریاضی شلوغ باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بزرگوا. ر رشته ریاضی مهندسی خراب کردن کار نیست اختراع کنن کسی حمایت نمکند مملکت مهندس باید اداره کن نه رشتههای دیکر پسرم مهندسی برق خوانده با بهترین معدل قبول شده ولی بیکاره جه فایده اکر رفته بود حوزه حالا بدون زحمت یک جای سر کار بود مهندسی نون ندارد
France
مهندس
۱۰:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و احترام
بنده فوق لیسانس برق قدرت هستم و از بی کاری یک فوق لیسانس دیگه هم دارم میگیرم.
کار برای رشته های مهندسی نیست و اگرم باشه باید کارگری کرد. من به شغل کارگری بی احترامی نمی کنم فقط اگه به این شغل علاقه داشتم این همه درس نمی خواندم و عمرم را الکی تلف نمی کردم.
وقتی به جامعه نگاه می کنم یک جامعه مریض می بینم که از نظر روحی و جسمی مشکل پیدا کرده. برای همین هم در مطب دکتر ها وقت شش ماهه برای مراجعین تعیین میکنند. چرخ تولید هم که روز به روز در حال کند شدن است و مهندسین که هدایت این چرخ ها را بر عهده دارند در منگنه قرار میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما یه اشتباه را داری 2 بار تکرار میکنی.
نبود کار بخاطر اینه که برای هیچ شرکتی صرف نمیکنه توی این زمینه ها وارد کار بشه.
تو این زمینه کار نکن.
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
فک کنم کار گیرشون نمیاد نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۳۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
فکر نکن مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۰:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
فک کنم کار گیرشون نمیاد نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
منم لیسانس و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر نرم افزار دارم و بیکارم. تو این مملکت فقط رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ارزش خواندن داره. وگرنه دانشگاه نیاید و برید مهارتی مثل لوله کشی و ... یاد بگیرید خیلی بهتر از وقت تلف کردن در رشته های مهندسی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
رشته ریاضی در ایران به چه درد میخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
به هیچ دردی نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چه فرقی بین رشته هاست وقتی که اساتید حرفه ای سوالات مربوط به حیطه خودشون رو نتونستن توی یک ساعت حل کنن یه دانشجو چطور میتونه توی 20دقیقه حلش کنه
حالا چه رشته ریاضی چه تجربی چه انسانی
مثل این می مونه بگن بفرما داخل اما جلو در ایستاده باشن و تعارف الکی بزنن
United States of America
R
۰۷:۲۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلطان کار نیس داداشم مهندسی عمرانه بیکارع ،پسر عموم معمار داخلیه بیکاره ،ذوست داداشم مهندسه شیمیه بیکاره .
Iran (Islamic Republic of)
rezpco
۱۲:۴۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
شماهایی که میگید کارنیست یا دانشگاهی که خوندید نامعتبره یا اصلا دنبالش نرفتید برا کسی تو یه دانشگاه خوب مثل شریف.امیرکبیر.تهران.علم وصنعت خونده باشن وپیگیرباشن مطمعنا کار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
کار هم باشه درآمد نداره
آخرین اخبار