مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت:

پخش برنامه‌های نوروزی حرم رضوی به پنج زبان مختلف از طریق فضای مجازی

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی برای مخاطبان غیر ایرانی از طریق فضای مجازی به پنج زبان زنده دنیا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحمدجواد هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه همه ساله حجم قابل توجهی از زائران و مخاطبان غیرایرانی برای زیارت به این آستان مبارک مشرف می‌شدند و امسال امکان میزبانی از این زائران به دلیل شیوع ویروس کرونا فراهم نیست، پیش بینی شده تا از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با مخاطبان بین المللی و غیرایرانی ارتباط مستمری انجام شود.

او افزود: شبکه مخاطبان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، واتس آپ، تلگرام، فیس بوک و... به پنج زبان زنده دنیا شامل عربی، انگلیسی، اردو، آذری و فرانسه با زائران غیرایرانی ارتباط برقرار خواهد کرد و تصاویر و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) را برای آن‌ها ارسال می‌کند.


بیشتر بخوانید


مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به پخش ترجمه سخنرانی مقام معظم رهبری ویژه زائران غیرایرانی اشاره کرد و ادامه داد: سخنرانی معظم له که هر ساله به چند زبان پخش و ترجمه می‌شد امسال به صورت حضوری برای دانشجویان فارسی زبان جامعه المصطفی در تالار قدس و ترجمه همزمان آن به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی و آذری از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: سفره هفت سین ویژه مخاطبان بین الملل به زبان انگلیسی و عربی همراه با توضیح و تفسیر فلسفه آن، برگزاری جشن تکلیف بین المللی ویژه دختران در رواق حضرت زهرا (س)، اجرای ویژه برنامه عید بزرگ نیمه شعبان و برپایی جلسات سخنرانی و پخش آن از طریق فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: هر ماه ۴۰ برنامه فرهنگی و مذهبی و ۱۰۰ ساعت پخش زنده مراسم حرم مطهر رضوی به پنج زبان زنده دنیا برای بهره مندی زائران غیرایرانی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام// ا. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.