دومای روسیه: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ضروری است

دومای روسیه با تاکید بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعلام کرد که مسکو در این راستا تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، دومای روسیه در دهمین سال بحران سوریه و به دنبال ابراز تمایل برخی کشور‌ها برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب، اعلام کرد که مسکو برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کند.

«لئونید اسلوتسکی»، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در این خصوص گفت: روسیه تلاش زیادی می‌کند تا سوریه را به اتحادیه عرب بازگرداند.

او در مصاحبه اختصاصی به مناسبت دهمین سالگرد بروز بحران سوریه افزود: ما برای کمک به حل بحران سوریه در همه سطوح از جمله اقدامات سیاسی و دیپلماتیک گسترده جهت بازگشت دمشق به اتحادیه عرب همکاری می‌کنیم.

اسلوتسکی تاکید کرد: سوریه باید بار دیگر به عضو دائم اتحادیه عرب تبدیل شده و به جامعه جهانی و خانواده عرب بازگردد.

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه اعلام کرد که امیدوار است تماس نمایندگان دوما با پارلمان کشور‌های عضو اتحادیه عرب به مکانیزمی قدرتمند یا حتی به نوعی «بهار بازگشت» برای بازگرداندن موقعیت سوریه در اتحادیه عرب تبدیل شود.

«آندره کراسوف»، معاون اول رئیس کمیته دفاع دومای روسیه نیز در خلال جلسه‌ای در پارلمان اعلام کرد که بنا بر گزارش‌های نظامی اخیر، پس از شروع درگیری‌های نظامی سوریه تاکنون ۱۱۲ سرباز روس کشته شدند.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری‌های داخلی این کشور به حالت تعلیق در آمد و کشور‌های عربی سفرای خود را از دمشق خارج کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار