اعطای مجوز فعالیت موزه اسناد، نسخ خطی و چاپ سنگی مسجد سید زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: مجوز فعالیت موزه اسناد، نسخ خطی و چاپ سنگی طی مراسمی به متولی مسجد و مدرسه سید زنجان اعطاء شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طی مراسمی با حضور مدیران استانی مجوز فعالیت موزه اسناد، نسخ خطی و چاپ سنگی طی مراسمی به متولی مسجد و مدرسه سید زنجان اعطاء شد.

او افزود: کتاب‌ها و نسخ خطی تاریخی و قدیمی زیادی در این مسجد و مدرسه تاریخی وجود دارد که بایستی در حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کرد.

ارجمند گفت: ظرفیت‌های استان زنجان در بخش‌های مختلف بستر راه‌اندازی مجموعه و موزه را برای تمامی علاقمندان به هر یک از حوزه‌های عمومی و تخصصی مهیا کرده است.

او ادامه داد:  اداره کل میراث فرهنگی زنجان با هدف استاندارد سازی، رعایت اصول اولیه موزه‌داری در تشکیل و فعالیت با تمرکز بر تنوع‌بخشی محتوای موزه‌ها، حمایت از تشکیل موزه‌های تخصصی غیر وابسته و خصوصی و همچنین صدور پروانه فعالیت برای مجموعه‌هایی که در سال‌های گذشته موفق به اخذ پروانه فعالیت نشده‌اند را در دستور کار خود قرار داده و در راستای توانمندسازی فعالان این عرصه دوره‌های آموزشی مرتبط با ضوابط و اصول موزه‌داری را برگزار خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان با اشاره به این‌که از دستاورد‌های مهم راه‌اندازی مجموعه و موزه‌های خصوصی، اخذ حمایت‌های معنوی و همچنین مادی است، ادامه داد: مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی به راه‌اندازی موزه زمینه‌ساز افزایش اشتغال در جامعه و همچنین حمایت و حفاظت و معرفی بهتر از موضوع اختصاص‌یافته خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.