صفایی بوشهری:

مسئولان در سال ۱۴۰۰ بیشتر در خدمت مردم باشند

امام جمعه بوشهر گفت: مردم ما امتحان داده هستند و وظیفه مسئولان است که در سال جدید هر چه بیشتر با افتخار و مجاهدت در خدمت مردم باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سخنانی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ بیان کرد: امیدوارم این سال سالی پر از خیر، برکت، سلامتی، سراسر نعمات الهی، ایمان، تقوا و رزق حلال برای همه جهان سرزمین‌های اسلامی، ایران و استان بوشهر باشد.

او با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت افزود: بهار طبیعت ماه‌های فروردین اردیبهشت و خرداداست که امسال ابتدای بهار طبیعت با ماه شعبان و در پی آن ماه مبارک رمضان همزمان شده است و این تقارن پیامی آسمانی دارد و امیدواریم که با این تقارن امسال پر از خیر و عنایت الهی برای جامعه ما باشد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: گردش روزگار یک درس برای انسان است که شرایط زندگی بر یک قرار نخواهد ماند، شرایط ناگوار و سختی ماندگار نیست و هر زمستانی بهاری در پی دارد. انسان باید این روحیه امید را از جهان بیاموزد.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری ادامه داد: در پس این همه سختی زمستان، بهار می‌آید و بهار طبیعت به انسان درس می دهد که شرایط جدید فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: سال ۹۹ با  فراز و نشیب‌ها گذشت مانند فشار‌های اقتصادی و شیوع کرونا که بر زندگی مردم تاثیر منفی بسیاری گذاشت، اما در کنار این مشکلات شکوه حماسه‌های مردم ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب را شاهد بودیم؛ حماسه کادر درمان و مدافعان سلامت که شبانه روز تلاش کردند و از آسیب‌های جدی بیماری کاستند و از طرف دیگر حماسه مواسات که در تمام جغرافیای ایران و استان صورت گرفت.

امام جمعه بوشهر با اشاره به محور‌هایی که در سال جدید بسیار مهم است عمده توجه مسئولان بر آن قرار گیرد، گفت: اولین مساله تامین معیشت مردم است؛ برطرف شدن گرانی، تورم و بیکاری، ایجاد اشتغال برای جوانان، رشد صنایع، بهبود درآمد خانواه‌ها که دچار مشکلات معیشتی نشوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: دومین موضوع توسعه حوزه بهداشت و درمان، رشد دانش پزشکی و مدیریت کنترل دانش بنیان بیماری‌ها است به طوری که بعد از برطرف شدن کرونا جامعه به بیماری‎های دیگری مبتلا نشود.

او سومین موضوع را مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی جامعه عنوان کرد که باید در این زمینه بسیار تلاش شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: چهارمین محور، ارائه خدمات هر چه بیشتر مسئولان به مردم است. مردم امتحان داده هستند و وظیفه مسئولان است که هر چه بیشتر با افتخار و مجاهدت در خدمت مردم باشند.

صفایی بوشهری گفت: سال ۱۴۰۰ برای استان بوشهر سال مبارکی است زیرا این استان به عنوان پایتخت قرآنی ایران معرفی خواهد شد.

او همچنین یاد شهدا، امام شهدا، رفتگانی که سال گذشته به دیار باقی کوچ کردند به ویژه قربانیان کرونا، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و برای بیماران از درگاه خداوند شفای عاجل طلب کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.