تاکید رئیس پارلمان عراق بر اهمیت گفتگوی راهبردی با آمریکا

محمد الحلبوسی در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد درباره اهمیت گفتگو‌های راهبردی با واشنگتن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق و «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد درباره اهمیت گفتگوی راهبردی میان عراق و آمریکا بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف در این دیدار علاوه بر برخی از مسائل دارای اهمیت مشترک، به بررسی روابط دوجانبه و تداوم همکاری امنیتی میان عراق و آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم پرداختند.

الحلبوسی و تولر همچنین در خصوص راه‌های تقویت بازپرسی از جنایت‌های گروه تروریستی داعش که امکان محاکمه عناصر داعش در دادگاه‌های عراق را فراهم می‌کند و حمایت از تیم تحقیقات بین المللی که مسئولیت جمع آوری شواهد برای این جنایت‌ها را برعهده دارد، رایزنی کردند.

رئیس پارلمان عراق و سفیر آمریکا بر اهمیت مذاکرات راهبردی که طی روز‌های آتی بین دو کشور برگزار خواهد شد، تاکید کردند.

سفیر آمریکا در بغداد نیز در این دیدار بر تداوم حمایت واشنگتن از عراق در راستای تحقق توسعه و ثبات تاکید کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید که روز سه‌شنبه هفته جاری صادر شد، آمریکا و عراق در ماه آوریل گفتگوی راهبردی با تمرکز بر نقش ائتلاف بین المللی در جلوگیری از بازگشت فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در این کشور برگزار خواهند کرد.

عراق امیدوار است گفت وگوی راهبردی، زمینه را برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشور فراهم کند.

در حالی که بنا به گفته یک مقام آگاه، آمریکا قصد دارد از این فرصت بهره گیرد و در خلال آن ادعای خود در خصوص حضور نیرو‌های ائتلاف به دعوت دولت بغداد و نیز تنها با هدف آموزش و مشاوره به نیرو‌های عراقی را شفاف سازی کند و از طریق این مذاکرات اعلام کنند حضور نظامی آن‌ها برای اطمینان از جلوگیری فعالیت مجدد گروه تروریستی داعش ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار