مسکو: کارگروه‌های لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات کار خود را آغاز کردند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از آغاز به کار کارگروه‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی‌اش، در وین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، امروز (چهارشنبه) در پیامی اعلام کرد کارگروه‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی، کار خود را آغاز کردند.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «بر اساس تصمیم کمیسیون مشترک برجام، ۲ کارگروه تخصصی کار خود را در وین در ارتباط با لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به پای‌بندی کامل به تعهدات خود آغاز کرده‌اند.»


بیشتر بخوانید:


او در ادامه افزود: «در هر ۲ گروه روسیه پیشنهاد‌های مشخصی را برای بررسی ارائه کرده است.»

به‌تازگی «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، از حمایت تمام طرف‌های برجام از بازگشت آمریکا به توافق برجام خبر داد و بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرد منابع دیپلماتیک از به تعویق افتادن مذاکرات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر افزایش غنی‌سازی اورانیوم خبر دادند.

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه ضمن ابراز تردید درباره جدیت طرف آمریکایی در قبال برجام اعلام کرد اگر واشنگتن جدی است، باید آماده باشد تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار