مرکز تحقیقات کنگره: تحریم‌های آمریکا بر رفتار ایران بی‌تاثیر بوده است

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارشی از بی‌اثر بودن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تحقیقات کنگره گزارشی منتشر و در آن اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران در طول دوره‌های مختلف بر رفتار تهران بی‌اثر بوده است.

در ابتدای این گزارش با بیان آنکه در طول دوران مختلف، دولت‌های مختلف آمریکا با تحریم‌ها تلاش کردند تا رفتار ایران را تغییر دهند، آمده است: «در ابتدا تحریم‌های ثانویه و اقتصادی علیه شرکت‌ها وضع شدند. ابا این وجود تاکنون تغییر در رفتار استراتژیک ایران مشاهده نشده است. این کشور همچنان به پشتیبانی از جناح‌های مختلف و توسعه موشکی در منطقه ادامه می‌دهد.»

این گزارش در ادامه به بررسی تحریم‌ها در ابتدا پرداخته و مدعی شد تحریم‌ها باعث توافق برجام شدند. البته در ادامه این گزارش ادعا شد: «رفع تحریم‌ها و به اتمام رسیدن زمان آنها در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ باعث شد ایران به آسودگی بیشتری رسیده و به توسعه تجهیزات جنگی ادامه دهد.»

سپس این مرکز به خروج یک‌جانبه ترامپ از برجام و رویکرد فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا پرداخت و نوشت: «ترامپ برخی افراد و شرکت‌ها را در دوره خود تحریم کرد، اما ایران همچنان به توسعه توانایی‌های موشکی ادامه داد. اتحادیه اروپا نیز در تلاش بود تا با ارائه کمک‌های اقتصادی ایران را متقاعد به پایبندی به توافق هسته‌ای کند. اما ایران از اواسط سال ۲۰۱۹ با کاهش تعهد به توافق برجام، به این تحریم‌های آمریکا و فشار بیشتر از سوی واشنگتن  پاسخ داد.»

در انتهای این گزارش نیز ادعا شده است: «جو بایدن از زمانی که به ریاست کاخ سفید رسیده، تلاش کرده است تا به برجام بازگردد و با ایران مذاکراتی داشته باشد. مقامات دولتی می‌گویند در صورت بازگشت به توافق هسته‌ای شاهد کاهش چشمگیر تحریم‌های ایران  خواهیم بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار