اذعان وزارت خارجه آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شکست سیاست ضدایرانی فشار حداکثری دولت پیشین این کشور اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شکست سیاست ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ موسوم به فشار حداکثری اذعان کرد.

پایگاه نیوزویک در مطلبی با عنوان «بایدن با کاهش نقش آمریکا در جنگ یمن، چشم انداز دیپلماسی با ایران را تقویت می‌کند» ضمن ورود به مسئله توافق هسته‌ای و آینده آن در دولت بایدن گریزی نیز به اظهارات تازه ند پرایس داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که هفته گذشته برای نیوزویک ارسال شد بار دیگر به تکرار نظریه برداشتن گام اول برجامی از سوی ایران پرداخت. پرایس در ابتدای بیانیه خود عنوان کرد اگر ایران به رعایت دقیق تعهدات خود در چارچوب برجام بازگردد، ایالات متحده نیز چنین کاری را انجام می‌دهد تا توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر منعقد شود که سایر زمینه‌های نگرانی را نیز مرتفع سازد.

پرایس در ادامه ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک در مسئله ایران، از رویکرد دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت: بر این باوریم کمپین فشار حداکثری شکست خورده است، زیرا ایران هم برنامه هسته‌ای خود را تسریع کرده و هم فعالیت‌های منطقه‌ای خود را تشدید کرده است.

دیپلمات ارشد آمریکا افزود رئیس جمهور و وزیر خارجه مصمم هستند که دیپلماسی را به عنوان ابزاری موثرتر برای دستیابی به اهداف خود از سر بگیرند. در مورد جزئیات چگونگی دستیابی به این هدف، می‌خواهیم از نزدیک با کنگره، متحدان و شرکای خود مشورت کنیم.

وزیر خارجه آمریکا نیزپیش از این با نادیده گرفتن بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام مدعی شد ایران در حال حاضر تعهدات خود را اجرا نمی‌کند. در صورتی که ایران پایبندی به توافق هسته‌ای را ثابت کند، آمریکا نیز با متحدان خود در جهت انعقاد توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر همکاری خواهد کرد.

این در حالی است که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه درباره اظهارنظر‌های مقامات اروپایی و آمریکایی درباره برجام و همینطور تحریم‌های آمریکا فرمودند: «اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را کلاً لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.»

دولت بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است، ولی در تمامی موارد با نادیده گرفتن بدعهدی دولت پیشین، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک‌های بالستیک و اقدامات منطقه‌ای ایران را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار