آلمان: در نشست وین همه طرف‌ها از بازگشت آمریکا به برجام حمایت کردند

وزارت خارجه آلمان با بیان آنکه تمامی کشورها از بازگشت آمریکا به برجام حمایت می‌کنند، تاکید کرد که واشنگتن باید تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، امروز (چهارشنبه) از حمایت تمام طرف‌های برجام از بازگشت آمریکا به توافق برجام خبر داد و بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

این مقام آلمانی در بخشی از سخنان خود گفت: «تمام اعضای برجام از بازگشت آمریکا به این توافق حمایت کرده‌اند و مذاکرات در این زمینه آغاز ادامه دارد. شب گذشته در وین نیز مذاکرات در همین راستا بود.»

او در ادامه با بیان آنکه آلمان آمادگی تهران و واشنگتن برای پایبندی و اجرای کامل برجام را مثبت ارزیابی کرده است، افزود: «ایران باید تعهدات خود را اجرا کند و البته آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند.»

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

«انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، پس از این نشست در پیامی آن را سازنده خواند و نوشت: «جلسه کمیسیون مشترک سازنده بود. دو گروه متخصص در زمینه هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای اتحاد داشتند.»

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، دیداری درباره بازگرداندن همه طرف‌ها به مذاکرات هسته‌ای داشته است.

همچنین «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود از دیدارش با رابرت مالی خبر داد و نوشت: «تبادل نظری به موقع با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران داشتم. آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار خود ادامه می‌دهد و آماده است تا از رایزنی‌هایی که در جریان است از دیدگاهی فنی و بی طرفانه حمایت کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
آلمان فقط و فقط دنبال پول و فرصت هست!
در این زمان هیچ کس به فکر کسی نیست.
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من!!!
روی ملت سرمایه گذاری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کی گفته آلمانی ها از نژاد ایرانی هستن.
بگو الکی جو نده ، آمریکا تا همه کارهایی که رهبر فرمودند انجام نده بازگشتی در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کجای این خبر همچین ادعای مضحکی شده؟ هرکی ضعف بینایی نداشته باشه میتونه تفاوت از زمین تا آسمون مردم اصیل شمال اروپا با مردم خاورمیانه رو متوجه بشه. اروپا در طی تاریخ آماج حمله‌های زیادی بوده و اینکه بخشی از مردم آلمان به مردم خاورمیانه شباهتهایی داشته باشند عجیب نیست ولی این ادعا که آریاییها همون نوردیکها هستند اساس علمی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
از بازگشتش حمایت نکنید به تعهدات خودتان عمل کنید و امریکا باید خسارت خروج از برجام را هم بدهد .فرمایشات رهبری در مذاکرات مد نظر قرار گیرد. ولی به این مذاکره کنندگان امیدی نیست.
Turkey
علی
۲۰:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باز چه نقشه ای دارید

ساده دل دولت گرین کارتی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تحریما لغو بشن. برگشتن یا برنگشتن امریکا پیش کش.
آخرین اخبار